„Klan” ogląda 2,7 mln widzów. TVP1 wygrywa z konkurencją
Emitowany od 17 lat w Jedynce serial „Klan” w okresie od września ub.r. do 7 kwietnia br. gromadzi średnio 2,67 mln widzów, o 190 tys. mniej niż rok wcześniej. Nadal jednak daje TVP1 pozycję lidera rynku telewizyjnego.
Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia premierowych odcinków „Klanu” pokazanych w okresie od 9 września ub.r. do 7 kwietnia br. wyniosła 2,67 mln osób. Przełożyło się to na 22,08 proc. udziału TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 13,72 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Serial pokazywany jest w TVP1 od poniedziałku do czwartku o godz. 17.55.
W analizowanym okresie największą popularnością cieszył się odcinek telenoweli wyemitowany 3 grudnia ub.r. Oglądało go 3,29 mln widzów.
Trzy topowe odcinki „Klanu”
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
03-12-2013 |
3 291 341 |
24,77% |
04-11-2013 |
3 289 738 |
25,95% |
15-01-2014 |
3 264 375 |
23,54% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja Jedynki straciła 190 tys. widzów. Wówczas (w okresie od 3 września 2012 roku do 8 kwietnia 2013 roku) średnia widownia „Klanu” wyniosła 2,86 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 23,29 proc. i 15,81 proc.
TVP1 w czasie emisji „Klanu” jest liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu plasuje się Polsat, nadający w tym paśmie końcówkę „Dlaczego ja?” oraz „Pierwszą miłość”, co daje mu 16,96 proc. udziału. Trzecia jest TVP2 (gł. „Panorama”; 11,60 proc.), a czwarty - TVN (końcówka „Ukrytej prawdy”, „Szpital” i „Wawa Non Stop”; 11,49 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka zajmuje drugą pozycję za Polsatem. Za nią plasują się TVN i Dwójka.
Oglądalność telenoweli na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP1 - Klan |
2 674 841 |
22,08% |
13,72% |
Polsat |
2 055 440 |
16,96% |
21,68% |
TVP2 |
1 405 634 |
11,60% |
8,67% |
TVN |
1 392 509 |
11,49% |
12,23% |
Dołącz do dyskusji: „Klan” ogląda 2,7 mln widzów. TVP1 wygrywa z konkurencją