„Klan” stracił 90 tys. widzów, ale i tak TVP1 wygrała z konkurencją
Telenowelę „Klan” w sezonie 2015/2016 śledziło średnio 2,30 mln widzów, o 90 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Serial dał TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów i trzecie miejsce w grupie komercyjnej. Wpływy z reklam wyniosły 56,72 mln zł.
Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków „Klanu” pokazanych w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 10 czerwca 2016 roku wyniosła 2,30 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 19,95 proc. wśród wszystkich widzów oraz 11,99 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Telenowela nadawana była w Jedynce od poniedziałku do piątku o godz. 17.55.
Najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 23 listopada ub.r. Przed telewizorami zgromadził on 3,06 mln oglądających.
Trzy topowe odcinki „Klanu”
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
||
AMR |
SHR % |
|||
23-11-2015 |
17:57:34 |
18:19:11 |
3 064 500 |
22,58% |
20-01-2016 |
17:56:11 |
18:17:59 |
2 972 947 |
22,88% |
26-11-2015 |
17:57:21 |
18:18:43 |
2 936 911 |
21,93% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja straciła 90 tys. widzów. Wówczas (tj. w okresie od 1 września 2014 roku do 12 czerwca 2015 roku) średnia widownia „Klanu” wyniosła 2,39 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 20,38 proc. i 12,62 proc.
TVP1 w czasie emisji produkcji była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu uplasował się Polsat, nadający w tym paśmie gł. „Pierwszą miłość”, co dało mu 14,33 proc. udziału. Trzeci był TVN (gł. „Szpital”; 12,60 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 10,39 proc.).
Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajęła trzecią pozycję za Polsatem i TVN.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVP1 - Klan |
2 296 702 |
19,95% |
486 047 |
11,99% |
Polsat |
1 650 079 |
14,33% |
751 504 |
18,54% |
TVN |
1 450 433 |
12,60% |
539 805 |
13,32% |
TVP2 |
1 195 885 |
10,39% |
294 149 |
7,26% |
Obecna umowa TVP z producentem „Klanu” dotyczy emisji tej telenoweli do czerwca br. Prezes Jacek Kurski informuje, że TVP prowadzi proces renegocjacji umów z producentami seriali, bo dotąd nawet bardzo popularne produkcje przynosiły spółce wielomilionowe straty.
W przyszłości dyrektor TVP1 Jan Pawlicki chciałby zastąpić „Klan” nowym serialem, ale trudno na razie powiedzieć, kiedy to ostatecznie nastąpi.
Dodajmy, że 6 czerwca br. w Telewizji Polskiej wystartował program Nabór, Ocena i Selekcja (NOS), w ramach którego nadawca publiczny przyjmuje projekty serialowe - poszukiwany jest m.in. serial dla kobiet oraz projekty telenowel. Wybrane scenariusze zostaną zrealizowane i trafią do anten TVP.
„Klan” na antenie Jedynki oglądać można od 1997 roku.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.
Dołącz do dyskusji: „Klan” stracił 90 tys. widzów, ale i tak TVP1 wygrała z konkurencją