SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Klan” stracił 90 tys. widzów, ale i tak TVP1 wygrała z konkurencją

Telenowelę „Klan” w sezonie 2015/2016 śledziło średnio 2,30 mln widzów, o 90 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Serial dał TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów i trzecie miejsce w grupie komercyjnej. Wpływy z reklam wyniosły 56,72 mln zł.

serial "Klan", fot. TVP / Facebook serial

Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków „Klanu” pokazanych w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 10 czerwca 2016 roku wyniosła 2,30 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 19,95 proc. wśród wszystkich widzów oraz 11,99 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Telenowela nadawana była w Jedynce od poniedziałku do piątku o godz. 17.55.

Najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 23 listopada ub.r. Przed telewizorami zgromadził on 3,06 mln oglądających.

Trzy topowe odcinki „Klanu”

Data

Start

Koniec

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

23-11-2015

17:57:34

18:19:11

3 064 500

22,58%

20-01-2016

17:56:11

18:17:59

2 972 947

22,88%

26-11-2015

17:57:21

18:18:43

2 936 911

21,93%

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja straciła 90 tys. widzów. Wówczas (tj. w okresie od 1 września 2014 roku do 12 czerwca 2015 roku) średnia widownia „Klanu” wyniosła 2,39 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 20,38 proc. i 12,62 proc.

TVP1 w czasie emisji produkcji była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu uplasował się Polsat, nadający w tym paśmie gł. „Pierwszą miłość”, co dało mu 14,33 proc. udziału. Trzeci był TVN (gł. „Szpital”; 12,60 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 10,39 proc.).

Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajęła trzecią pozycję za Polsatem i TVN.

Oglądalność serialu na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVP1 - Klan

2 296 702

19,95%

486 047

11,99%

Polsat

1 650 079

14,33%

751 504

18,54%

TVN

1 450 433

12,60%

539 805

13,32%

TVP2

1 195 885

10,39%

294 149

7,26%

Obecna umowa TVP z producentem „Klanu” dotyczy emisji tej telenoweli do czerwca br. Prezes Jacek Kurski informuje, że TVP prowadzi proces renegocjacji umów z producentami seriali, bo dotąd nawet bardzo popularne produkcje przynosiły spółce wielomilionowe straty.

W przyszłości dyrektor TVP1 Jan Pawlicki chciałby zastąpić „Klan” nowym serialem, ale trudno na razie powiedzieć, kiedy to ostatecznie nastąpi.

Dodajmy, że 6 czerwca br. w Telewizji Polskiej wystartował program Nabór, Ocena i Selekcja (NOS), w ramach którego nadawca publiczny przyjmuje projekty serialowe - poszukiwany jest m.in. serial dla kobiet oraz projekty telenowel. Wybrane scenariusze zostaną zrealizowane i trafią do anten TVP.

„Klan” na antenie Jedynki oglądać można od 1997 roku.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.

Dołącz do dyskusji: „Klan” stracił 90 tys. widzów, ale i tak TVP1 wygrała z konkurencją

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xxx
W zimę serial wyciąga nawet 3 mln widzów. A wtedy w TV najwięcej powtórek. Może da to do myślenia specom od ramówek?
0 0
odpowiedź
User
Uno
Haha, prawie tyle co Bodo ;) Chociaż moim zdaniem taki wynik to dzięki Beka z Klanu ^_^
0 0
odpowiedź
User
markus
Co by nie rzec o "Klanie" jest to serial dający Jedynce pozycję lidera. Nie warto zarzynać takiej kury.
0 0
odpowiedź