„Klan” stracił widzów, ale TVP1 dalej liderem rynku
Telenowelę „Klan” w jesiennym sezonie śledzi średnio 1,8 mln widzów, czyli o 80 tys. mniej niż w analogicznym okresie rok temu. Serial daje TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów i trzecie miejsce w grupie komercyjnej.
Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli pokazanych w okresie od 1 do 10 września br. wyniosła 1,8 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 18,46 proc. wśród wszystkich widzów oraz 12,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 10 września br. Przed telewizorami zgromadził on 1,95 mln oglądających.
Trzy topowe odcinki „Klanu”
Wszyscy 4+ |
||
AMR |
SHR % |
|
10-09-2014 |
1 946 819 |
19,33% |
01-09-2014 |
1 896 691 |
17,23% |
08-09-2014 |
1 849 096 |
19,50% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja straciła 80 tys. widzów. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 1,88 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 20,24 proc. i 13,01 proc.
TVP1 w czasie emisji produkcji jest liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu plasuje się TVN, nadający w tym paśmie końcówkę „Ukrytej prawdy” oraz „Szpital”, co daje mu 15,97 proc. udziału. Trzeci jest Polsat (końcówka „Dlaczego ja?” oraz „Pierwsza miłość”; 14,80 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 10,39 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajmuje trzecią pozycję za Polsatem i TVN.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP1 - Klan |
1 796 038 |
18,46% |
12,86% |
TVN |
1 553 536 |
15,97% |
15,61% |
Polsat |
1 439 864 |
14,80% |
19,10% |
TVP2 |
1 010 716 |
10,39% |
7,29% |
Najnowszy sezon „Klanu” pokazywany jest w TVP1 od poniedziałku do czwartku o godz. 17.55.
Dołącz do dyskusji: „Klan” stracił widzów, ale TVP1 dalej liderem rynku