Klienci online oszczędzają paliwo
Ośmiu na dziesięciu amerykańskich kupujących zajrzy podczas świątecznych zakupów do sieci.
Badania preferencji kupujących przeprowadzili specjaliści z Harris Interactive. Niemal jedna trzecia pytanych potwierdziła, że dokona co najmniej połowy zakupów świątecznych online. Dwie trzecie ankietowanych potwierdziło że niewielkie internetowe serwisy oferujące niszowe produkty to najlepsze miejsce na znalezienie niezwykłych, niepospolitych prezentów. Zaletą w tego typu zakupach ma być możliwość kupienia „właściwego prezentu”.
Ciekawe jest, że na aktywność kupujących w internecie wpływ mogą mieć takie czynniki jak drożejące paliwo. Jeśli ceny benzyny utrzymywać będą się na wysokim poziomie lub jeszcze bardziej wzrosną, czterech z pięciu kupujących deklarowało, że zmieni swoje dotychczasowe zwyczaje zakupowe. Oznacza to, że zamiast w aucie na drodze do sklepu znajdą się oni przed monitorami.
W badaniu udział wzięło ponad 1800 osób. Przedstawiciele Yahoo Small Business, dla którego przeprowadzano badania potwierdzają, że drobny e-handel stał się dla wielu klientów integralną częścią świątecznych zakupów. Trzech na pięciu ankietowanych przyznawało, iż ważne jest, że ich ulubione sklepy mają swoje witryny internetowe.
Dołącz do dyskusji: Klienci online oszczędzają paliwo