Klienci tną wynagrodzenia agencjom PR. ZFPR: za mniejsze pieniądze niemożliwe utrzymanie poziomu obsługi
Związek Firm Public Relations w wydanym w środę oświadczeniu skomentował rynkową praktykę klientów, którzy w czasie trwającej epidemii Covid-19 obcinają wynagrodzenia zatrudnianym agencjom public relations. - Nie jest możliwe utrzymanie takiego samego poziomu obsługi przy równoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia agencji - oświadczył ZFPR.
Związek Firm Public Relations wydał stanowisko w sprawie zmian zakresów pracy i wynagrodzenia agencji PR w kontekście epidemii koronawirusa.
- Odnotowujemy pojedyncze przypadki takich praktyk i postanowiliśmy zająć stanowisko zanim takie podejście mogłoby się upowszechnić, a w efekcie zwrotnie uderzyć również w interesy naszych klientów. Pozostajemy uważni i działamy w każdej sytuacji, której przejawy i konsekwencje mogą naruszać zasady partnerskiej współpracy biznesowej, integralności branży, a obecnie także – tak ważnej solidarnośc - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl zarząd ZFPR.
Organizacja w swoim stanowisku przywołała branżowy kodeks dobrych praktyk w punkcie mówiącym o zasadach wynagrodzenia agencji: "Firmy PR stosują przejrzystą wycenę usług, bazującą na kosztach świadczeń profesjonalnych oraz na zdrowych zasadach prowadzenia biznesu, zgodnie z modelem <
- W opinii Zarządu Związku, powyższa zasada ma zastosowanie w każdych okolicznościach. Również obecnie, kiedy branża PR i jej klienci mogą doświadczać trudności - czytamy w stanowisku ZFPR.
Wynagrodzenia agencji PR w czasie epidemii Covid-19
W dokumencie organizacja zwraca uwagę, że usługi public relations oparte są na pracy ludzi, "dlatego w zakresie kosztów opiera się głównie na składnikach osobowych".
- Stąd nie jest możliwe utrzymanie takiego samego poziomu obsługi przy równoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia agencji. Jako odpowiedzialny pracodawca agencja nie może sobie pozwolić na zmniejszenie poziomu wynagrodzeń pracowników i jednoczesne egzekwowanie od nich takiego samego zakresu pracy - zwraca uwagę zarząd ZFPR.
Związek wyjaśnia, że w szczególnych okolicznościach pracę agencji na rzecz klienta można ograniczyć do działań "niezbędnych do normalnego i bezpiecznego funkcjonowania firmy bądź marki".
- Rozumiemy, że konieczność adaptacji do bieżącej sytuacji i potrzeba redefinicji priorytetów, to także wyzwania, przed którymi staje wielu naszych klientów. My ze swej strony jesteśmy otwarci i gotowi do szukania rozwiązań, godzących interesy obu stron. Dlatego apelujemy do rynku i klientów o solidarność i współpracę, które pomogą nam wszystkim - oświadczył Związek Firm Public Relations.
Dołącz do dyskusji: Klienci tną wynagrodzenia agencjom PR. ZFPR: za mniejsze pieniądze niemożliwe utrzymanie poziomu obsługi