Know How Group i Grupa NGL tworzą Value Finders. Liderami Marcin Barcz, Tomasz Tomczyk i Krzysztof Wiater
Na początku grudnia firma doradcza Know How Group oraz Grupa NGL, specjalizując się w consultingu prawno-finansowy, podpisały list intencyjny dotyczący utworzenia partnerstwa strategicznego. Na jego bazie powstanie nowa usługa doradcza Value Finders, wspierająca firmy kompleksowo w procesach M&A (fuzje i przejęcia). Liderami projektu po stronie Know How Group będą Marcin Barcz (poprzednio w TVN) i Tomasz Tomczyk (były prezes Grupy K2), a po stronie Grupy NGL prezes spółki Krzysztof Wiater.
Celem współpracy Know How Group oraz Grupy NGL jest stworzenie zespołu ekspertów zajmujących się realizacją procesów M&A w obszarze usług cyfrowych. Dzięki temu powstanie na polskim rynku nowa usługa o nazwie Value Finders, która zapewni firmom specjalistyczne wsparcie w szybkim rozwoju know-how w obszarze digital, działaniach mających na celu zwiększenie zasięgu (np. bazy subskrybentów), oraz integrację pionową i horyzontalną spółek wykorzystujących nowoczesne technologie cyfrowe.
- Budujemy partnerstwo, które ma oferować kompleksowe zarządzanie M&A - od analizy potrzeb klientów przez poszukiwanie firm do kupienia aż po onboarding po zakupie. NGL posiada ogromne doświadczenie w M&A i złożonych transakcjach oraz zaplecze prawno-finansowe, pracuje także ze startupami. Te narzędzia w połączeniu z nami dają bardzo ciekawą ofertę na rynku - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Rafał Ciszewski, partner Know How Leasing.
- Wspólnie z grupą NGL chcemy odpowiadać na potrzebę firm wyrażoną w pytaniu "W co moja firma powinna inwestować, żeby rozwinąć usługi alternatywne do tych, które wymierają? ". Wiele firm zastanawia się, jak zmienić model biznesowy w oparciu o technologię, czy robić to samodzielnie czy drogą przejęć. Value Finders odpowiada na tę potrzebę - dodaje Ciszewski.
Marcin Barcz i Tomasz Tomczyk w Value Finders
Oferta Value Finders jest skierowana do firm, które w ramach rozwoju poszukują benchmarków rynkowych, widzą szansę na ekspansję dzięki łączeniu potencjałów (np. baz danych lub baz subskrybentów) lub chcą zainwestować w pozyskanie nowych kompetencji. Oprócz specjalistów w dziedzinie M&A zespół ekspercki będzie obejmował m.in. specjalistów od AI, SEO, analityki, marketingu cyfrowego i mediów.
- Przewagę daje nam podejście do transakcji - daleko wychodzące poza kwestie czysto prawne. Połączenie naszych kompetencji z KnowHow Leasing pozwala podejść do tematu całościowo - od oceny założeń, użyteczności i dopasowania, aż po finalną integrację po fuzji. Po drugie, my tym biznesem naprawdę żyjemy - jeśli wchodzimy do projektu, to mocno integrujemy się z zastanym zespołem. Po trzecie, dzielimy te same wartości, rozwijając biznes. Jesteśmy w stanie wygenerować dla klienta wartość dodaną - stąd nazwa Value Finders - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Krzysztof Wiater, CEO Grupy NGL.
Ze strony Know How Group liderami Value Finders są Marcin Barcz, poprzednio członek zarządu odpowiedzialny za człon komunikacji korporacyjnej w TVN oraz Tomasz Tomczyk, do 2019 roku prezes grupy K2 Internet.
Wsparcie w procesach M&A
- Na rynku M&A na świecie zachodzi dziś duża zmiana. Kiedyś kupowało się firmy dla materialnych składników majątku. Dziś przedmiotem nabycia są głównie ludzie: ich umiejętności, umysły, oraz kultura organizacyjna. To wartości trudne do zmierzenia, dlatego często nie są właściwie uwzględniane w wycenach. To niedoceniany czynnik - większość przejęć na świecie jest nieudanych a jednym z kluczowych powodów jest odejście najlepszych pracowników. Z tego powodu nie realizuje się celu połączenia - komentuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marcin Barcz.
- Świat digitalu rozwija się tak szybko, że trudno wychwycić wszystkie pojawiające się szanse na rozwój. Trzeba wiedzieć ,w co inwestować, a do tego jest potrzebne bardzo dobre rozeznanie możliwości. To silny wyróżnik naszej oferty. Chcemy pomagać klientom je znajdywać i maksymalnie wykorzystywać - dodaje Barcz.
Wsparcie procesów M&A stanowi kolejny element oferty Know How Group, która specjalizuje się w rozwoju kompetencji cyfrowych firm poprzez tworzenie zespołów in-house, outsourcing oraz leasing wiedzy.
W skład grupy wchodzą obecnie dwie spółki. Know How Leasing (KHL) zajmująca się rozwojem i budową zespołów digital, rekrutacjami oraz alternatywnymi modelami zatrudnienia (leasing specjalistów). Z kolei Digital Transformation Advisory (DTA) pomaga firmom w rozwijaniu kompetencji cyfrowych i przeprowadza przez proces cyfryzacji.
W skład zarządu spółek wchodzą doświadczeni managerowie z branży mediowej oraz marketingowo-technologicznej Rafał Ciszewski (wcześniej m.in., w K2), Bartłomiej Popławski oraz Maciej Wokitajtis.
- Know How Leasing oferuje klientom model zatrudniania ludzi w ramach leasingów – bez potrzeby zatrudniania na etat. W tym modelu pracują również obydwie nasze firmy - zbudowaliśmy dzięki temu szerokie zaplecze managerów wysokiej klasy, z doświadczeniem w ecommerce, technologii i mediach digitalowych. To osoby które w przeszłości zarządzały dużymi biznesami i mają doświadczenia np. inwestorskie, jak Tomek Tomczyk, były prezes K2 Internet, który jest naszym partnerem w Value Finders. Tak więc w realizowanych dla klientów projektach możemy wykorzystać dowolną osobę z naszego zaplecza konsultacyjnego, w zależności od potrzeb. Elastyczny model współpracy i zatrudniania digitalowców będzie aktywnie wykorzystywany w rozwoju usług Value Finders - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Rafał Ciszewski.
Dołącz do dyskusji: Know How Group i Grupa NGL tworzą Value Finders. Liderami Marcin Barcz, Tomasz Tomczyk i Krzysztof Wiater