„Komisarz Alex” stracił 550 tys. widzów, ale pozostał liderem rynku
Piątą serię „Komisarza Alexa” oglądało średnio 2,72 mln widzów, czyli o 550 tys. osób mniej niż rok temu śledziło jego trzeci sezon. Kryminalna produkcja dała Jedynce pozycję lidera rynku telewizyjnego wśród wszystkich widzów, ale w grupie 16-49 stacja była dopiero czwarta.
Średnia widownia piątej edycji „Komisarza Alexa” (emitowanej w soboty o godz. 20.25, w okresie od 1 marca do 31 maja br.) wyniosła 2,72 mln osób. Przełożyło się to na 17,71 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 11,56 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtuanemedia.pl.
Serial w porównaniu do pokazywanej w analogicznym okresie rok wcześniej trzeciej serii stracił 550 tys. widzów. Wówczas produkcję oglądało 3,27 mln osób, a ich udział wynosił odpowiednio 21,73 oraz 13,72 proc. (więcej na ten temat).
W paśmie nadawania „Komisarza Alex” TVP1 była liderem w rynku telewizyjnym. Drugie miejsce w tym czasie zajął kanał TVN, który emitował wówczas „X Factor”, a jego udział wyniósł 14,18 proc. Dalej uplasowały się: TVP2 („The Voice of Poland” i program kabaretowy; 12,54 proc.) oraz Polsat (filmy fabularne i „Sopot TOPtrendy Festiwal 2014”; 11,47 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Liderem był tutaj TVN, drugie miejsce należało do Polsatu, a trzecie - do Dwójki.
Oglądalność „Komisarza Alexa” na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP1 - Komisarz Alex |
2 718 379 |
17,71% |
11,56% |
TVN |
2 176 603 |
14,18% |
17,62% |
TVP2 |
1 925 543 |
12,54% |
12,34% |
Polsat |
1 760 631 |
11,47% |
14,98% |
Kolejny sezon „Komisarza Alexa” na antenie TVP1 pojawi się jesienią br. (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: „Komisarz Alex” stracił 550 tys. widzów, ale pozostał liderem rynku