Komisja mediów i marketingu PZPN chce kampanii dla potencjalnych sponsorów
Podczas pierwszego posiedzenia komisja mediów i marketingu Polskiego Związku Piłki Nożnej oceniła, że potrzebna jest kampania wizerunkowa skierowana do firma rozważających sponsoring sportu. - Chcemy zmienić jej kierunek, nadać jej nieco inny model. Planujemy wyjść szerzej do biznesu, mediów i firm, przez które PZPN komunikuje się ze swoim otoczeniem - zapowiada Grzegorz Stańczuk, przewodniczący komisji i szef marketingu i sponsoringu w PZPN.
Nowy skład komisji mediów i marketingu został powołany w październiku przez zmieniony zarząd Polskiego Związku Piłki Nożnej (w sierpniu na prezesa wybrano Cezarego Kuleszę).
Przewodniczącym został Grzegorz Stańczuk (od września br. dyrektor marketingu i sponsoringu w PZPN), wiceprzewodniczącym - Marcin Mikucki (szef komunikacji, marketingu i sprzedaży w spółce Ekstraklasa), a sekretarzem - Emil Wojda.
Na członków komisji powołano: Łukasza Korusa, Pawła Bobyka (CEO hyperCrew), Leszka Cieślę (CEO Wolfs), Tomasza Kowalczyka, Macieja Hutyrę (wiceprezes Group One), Szymona Sikorskiego (CEO Publicon), Krzysztofa Kropielnickiego (Sport Biznes Polska), Joannę Pawlak (prezes Wirtualna Polska Media), Adama Nowe (członek zarządu Polsatu), Annę Sobotę (dyrektor biura reklamy "Super Expressu), Michała Lisieckiego (założyciel i członek rady nadzorczej PMPG Polskie Media), Marka Szkolnikowskiego (TVP Sport), Marcina Biegluka (Gremi Media), Małgorzatę Węgierek (CEO Havas Media Group), Tomasza Kozłowskiego, Tomasza Sakiewicza (redaktor naczelny "Gazety Polskiej") i Roberta Malinowskiego.
- Poprzednia komisja ds. mediów i marketingu składała się w dużej mierze z dziennikarzy lub ludzi z branży sportowej. Siłą rzeczy skupiała się więc na piłce i samym środowisku sportowym. Cel nowej komisji jest trochę inny. Chcemy zmienić jej kierunek, nadać jej nieco inny model. Planujemy wyjść szerzej do biznesu, mediów i firm, przez które PZPN komunikuje się ze swoim otoczeniem - zapowiada Grzegorz Stańczuk.
- To dlatego zebraliśmy w komisji ekspertów z różnych dziedzin: właścicieli domów mediowych, przedstawicieli agencji PR, grup mediowych, dziennikarzy, a także prezesów spółek medialnych. To ludzie z różnych światów. Mają inne perspektywy, każdą z nich chcieliśmy usłyszeć i ją przeanalizować - uzasadnia.
W miniony wtorek odbyło się pierwsze posiedzenie, na którym określono cele przyświecające komisji oraz zaprezentowano szczegóły dotychczasowej polityki marketingowej i biznesowej. Dyskutowano też o koncepcji rozwoju PZPN i stojących przed nim strategicznych wyzwaniach.
- Wizją reprezentowaną przez departament marketingu i sponsoringu jest budowanie biznesowych partnerstw. Chcemy, aby pakiety sponsorskie były dostosowane do potrzeb naszych partnerów. Mamy świadomość tego, jak głębokie zmiany niesie postępująca digitalizacja, bazy danych, wciąż pojawiające się nowe aplikacje i cyfryzacja naszej federacji. Jesteśmy gotowi wykorzystać wszystkie narzędzia, które pomogą nam zwiększyć efektywność działań i poprawić kontakt z naszymi partnerami - zapewnia Grzegorz Stańczuk.
Członkowie komisji zgodzili się, że potrzebna jest kampania wizerunkowa, która skłoni sponsorów do jeszcze aktywniejszego inwestowania w sport, oraz dalsza popularyzacja piłki nożnej, zwłaszcza wśród najmłodszego pokolenia.
- Gra cała Polska, od dzieci po amatorów. W najbliższym czasie będziemy kładli również mocny nacisk na rozwój futbolu kobiecego. Jako Polska, a także jako federacja, mamy doskonałe możliwości, by promować piłkę nożną kobiet, zwiększać nią zainteresowanie i popularyzować wśród dzieci i młodzieży - zapowiada Grzegorz Stańczuk.
Dołącz do dyskusji: Komisja mediów i marketingu PZPN chce kampanii dla potencjalnych sponsorów