SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sklep Bestcena.pl znika z sieci. Nie wiadomo co z pieniędzmi klientów

Internetowy sklep z elektroniką Bestcena.pl, który od początku 2020 roku miał problemy z realizacją zamówień klientów zniknął z internetu. W komunikacie sprzedawca zawiadamia o zakończeniu działalności, zaś w filmie wideo Stefan Durina, założyciel i szef Bestceny.pl obiecuje, że użytkownicy otrzymają zwrot wpłaconych pieniędzy, jednak przyznaje, że firma na razie nie ma na to środków.

W sklepie internetowym Bestcena.pl oferowano wynajem urządzeń elektronicznych, przede wszystkim smartfonów. Były one dostępne w atrakcyjnych cenach. Jednak część użytkowników skarżyła się, że byli przekonani, iż serwis sugerował, że można tam kupić, a nie tylko wynająć te smartfony.

Na początku lutego br. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał ostrzeżenie dotyczące firm, które sugerują sprzedaż sprzętu elektronicznego, a tak naprawdę oferują jedynie wynajem takich urządzeń. Regulator poinformował, że otrzymał wiele skarg na e-sklepy Bestcena.pl i Dragonist.pl. Obie wspomniane platformy należą co grupy Turbado założonej i kierowanej przez biznesmena Stefana Durina.

Koniec Bestcena.pl i Dragonist.pl

Od kilku miesięcy grupa Turbado, która utraciła płynność finansową twierdziła, że próbowała znaleźć inwestorów i wypełnić swoje zobowiązania wobec klientów, którzy nie otrzymali ani zamówionych w sklepach urządzeń, ani też zwrotu gotówki.

Czytaj także: Byli menedżerowie Allegro i CCC uruchomili platformę e-commerce dla firm merXu

Jednym z planów było uruchomienie Bestceny w roli wirtualnego operatora komórkowego we współpracy z Play. Później nad tą koncepcją zapadła cisza.

Teraz okazało się, że strona Bestcena.pl została usunięta z internetu, zaś w wypadku Dragonist.pl składanie zamówień jest niemożliwe.

Pod adresem Bestcena.pl zamieszczono komunikat w języku angielskim informujący o zakończeniu działalności platformy. Opublikowano tam także wystąpienie wideo, w którym Stefan Durina przyznaje, że wielomiesięczne próby pozyskania wsparcia finansowego przez firmę okazały się nieskuteczne. Tym niemniej Durina zapewnia, że  zobowiązania wobec klientów zostaną zaspokojone, a poszukiwania inwestora lub kupca firmy są nadal w toku.

 

Jednocześnie szef Bestceny.pl przyznaje, że sklepy należące do grupy Turbado zostają w Polsce zamknięte, a dalsze negocjacje z użytkownikami, którzy są oburzeni funkcjonowaniem sprzedawcy mają się odbywać za pośrednictwem dedykowanego adresu e-mail.

Czytaj także: E-commerce to 7,3 proc. polskiego handlu detalicznego, maleje sprzedaż prasy i książek

Dołącz do dyskusji: Sklep Bestcena.pl znika z sieci. Nie wiadomo co z pieniędzmi klientów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Max
Jak to: co z pieniędzmi? One pierwsze zniknęły 😬
0 0
odpowiedź