SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec współpracy WebTalk i endorfina events

Po 5 latach współpracy główni udziałowcy grupy WebTalk i endorfina events - Maciej Ledzion, Michał Dunin i Michał Kaleta -  podjęli decyzję o rozłączeniu struktury oraz działów shared service. 

Maciej Ledzion, Michał Dunin i Michał KaletaMaciej Ledzion, Michał Dunin i Michał Kaleta

Agencja digitalowa WebTalk i specjalizująca si w eventach endorfina events były powiązane kapitałowo od września 2017.  Dziś grupa liczy 115 osób: 90 w WebTalk i 25 w endorfina events. Szacowane w 2022 przychody mają osiągnąć poziom 60 mln zł (każda ze spółek po ok 30 mln zł netto).

Podział struktury grupy WebTalk i endorfina events

W wyniku podziału struktury Michał Dunin pozostanie właścicielem spółki WebTalk na stanowisku prezesa zarządu i dyrektora zarządzającego. Właścicielami endorfina events pozostaną Maciej Ledzion na stanowisku członka zarządu odpowiedzialnego za finanse i rozwój oraz Michał Kaleta  jako członek zarządu i dyrektor zarządzający.

- Oryginalny plan na wyjście z inwestycji w WebTalk był krótszy, bo zakładał perspektywę 3 lub maksymalnie 4-letnią. Covid-19 nieco wydłużył tę perspektywę, ale mijający rok 2022 jest dla obu naszych spółek bardzo dobry. Łącznie wygenerujemy rekordowy wynik dlatego uznaliśmy, że wykorzystamy te okoliczności, by już osobno realizować swoje długofalowe cele - komentuje Maciej Ledzion.

Udziałowcy nie zdradzają szczegółów, w tym wartości transakcji, która towarzyszyła rozłączeniu. W komunikaci zaznaczają też, że rozstają się "w dobrych relacjach" i planują "dalszą kooperację na poziomie projektowym"

- WebTalk od momentu połączenia urósł czterokrotnie na poziomie przychodów oraz ponad trzykrotnie jeśli chodzi o revenue. Spółka rośnie stabilnie w dwucyfrowym tempie rok do roku. W tym momencie planujemy ok. 30 mln przychodu netto za 2022 rok. Jesteśmy również w trakcie transformacji i spodziewamy się jeszcze lepszych wyników w przyszłości. Mamy poczucie, że to dobry czas na zmiany i jeszcze lepsze dostosowanie się do bardzo dynamicznie zmieniających się potrzeb rynku digital marketingu - ocenia Michał Dunin, prezes WebTalk. 

- Po 5 latach, w których bardzo dużo sobie wzajemnie daliśmy i osiągnięciu wielu wspólnych sukcesów uznaliśmy, że chcemy skupiać się na core’owych biznesach, z których wyrośliśmy. endorfina w tym czasie musiała również stawić czoła Covid-19, który bardzo ograniczył możliwości rynku eventowego na niemal na 2 lata. W roku 2022 wróciliśmy jednak do wyników sprzed pandemii i planujemy wygenerować niemal 30 milionów przychodu. Nie zamierzamy się zatrzymywać i planujemy ugruntowywać naszą pozycję wśród najlepszych agencji eventowych w Polsce i regionie CEE - dodaje Michał Kaleta.

Spółki zrealizowały wspólnie w przeszłości szereg projektów, m.in. Orlen Warsaw Marathon w 2018 roku.

Agencja digitalowa WebTalk powstała w 2010 roku. Jej najważniejsze obszary działania to budowanie i realizowanie strategii komunikacji i contentowych dla marek w sieci, rozwój sprzedaży w segmencie e-commerce, działania performance oraz komunikacja w mediach społecznościowych.

Agencja eventowa endorfina events funkcjonuje na rynku od 2009 roku. Specjalizuje się w organizacji eventów korporacyjnych (kongresów oraz konferencji), jak również marketingowych, np. związanych z wprowadzaniem na rynek nowych produktów i usług.

Dołącz do dyskusji: Koniec współpracy WebTalk i endorfina events

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fan
Czadu Panowie i powodzenia!
odpowiedź