Konkurs z marketingiem wirusowym
Case study: konkurs z marketingiem wirusowym od AMP Media
Firma Baby Dreams S.C. zorganizowała konkurs z elementami marketingu wirusowego. Za przygotowanie merytoryczne konkursu oraz projekt graficzny odpowiedzialna była Agencja Interaktywna AMP Media. AMP Media zajęła się również przeprowadzeniem kampanii reklamowej oraz zakupem mediów. Pragniemy zaprezentować szczegółowe dane dotyczące skuteczności tej akcji.
Firma Baby Dreams S.C. jest producentem wózków dziecięcych. W ramach realizowanej przez firmę strategii marketingowej, w dniach 29 marca - 9 maja br. przeprowadzony został internetowy konkurs pod hasłem "Baby Dreams - Wszystko, czego oczekujesz od dobrej marki...".
Celem kampanii było zdobycie wiarygodnej bazy kobiet mających dziecko lub będących w ciąży, które zamierzają w przyszłości dokonać zakupu wózka spacerowego. Celem pośrednim była promocja marki Baby Dreams oraz rozpoczęcie budowania świadomości marki w Internecie. Kampania promująca konkurs została zrealizowana w dniach 29 marca - 25 kwietnia br.
Promocja konkursu wykorzystywała interaktywne formy reklamy tj.: large rectangle i billboard wykonane w technologii flash. Dodatkowo kampania została wsparta e-mailingiem HTML do użytkowników kont Interia.pl oraz Onet.pl. Kreacja poszczególnych form reklamowych wykonana została w nawiązaniu do szaty graficznej strony konkursowej.
W kampanii zostały wykorzystane następujące serwisy: www.dzieckook.pl, www.mamotoja.pl, www.twojedziecko.pl, www.rodziceonline.pl, www.edziecko.pl, www.dzieckoinfo.pl.
Konkurs został oparty o model marketingu wirusowego. Na stronie konkursowej użytkownicy musieli wypełnić formularz oraz udzielić odpowiedzi na dwa pytania. Użytkownik biorący udział w konkursie po wypełnieniu formularza mógł zwiększyć szanse wygrania, polecając konkursu swoim znajomym.
Na konkursowiczów czekały atrakcyjne nagrody w postaci sześciu wózków spacerowych losowanych co tydzień. Dodatkowo każdego tygodnia 20 uczestników otrzymywało koszulki oraz parasolki Baby Dreams.
Główną nagrodą był voucher o wartości 2,5 tys. zł na wycieczkę lub wczasy w dowolnie wybrane miejsce w Europie. Na konkursowicza z polecenia którego wzięło udział najwięcej osób czekała nagroda specjalna - najnowszy wózek -model Smart.
W czasie trwania kampanii serwis konkursowy odwiedziło 23 177 internautów, którzy wykonali łącznie 53 009 wizyt złożonych ze 195 757 odsłon. Największa liczba odsłon została zanotowana w dniu 14 kwietnia br. 10 046, w dwa dni po rozesłaniu e-mailingu z Onet.pl i Interia.pl.
Wskaźnik CTR, określający bezpośrednią skuteczność kampanii, dla poszczególnych form reklamy wyniósł odpowiednio: 9,54% dla large rectangle, 26,41% dla e-mailingu na Onet.pl oraz 11,48% dla e-mailingu na Interia.pl, 4,95% dla billboarda. W ujęciu całościowym, kampania osiągnęła dobry wskaźnik CTR = 8,23%.
Najbardziej skuteczna okazała się reklama w serwisie Rodzice Online (CTR=5,64%) oraz e-mailing na Onet.pl (CTR=26,41%). Wysoką skutecznością charakteryzowała się również reklama w serwisie Mamo to ja oraz Dziecko Info (odpowiednio 5,41% oraz 4,05%). Dobrą skuteczność miały również reklamy wyświetlane na serwisie Twoje Dziecko ( CTR=3,56%).
Wskaźnik CPC przeprowadzonej kampanii, określający koszt pozyskania jednego kliknięcia, był wyjątkowo niski i ukształtował się na poziomie 0,72 PLN. Średnia wartość tego wskaźnika dla kampanii prowadzonych w Polsce wynosi od 2 do 5 PLN.
W konkursie wzięły udział 6 738 osoby, z których 866 przesłało rekomendację konkursu do łącznie 2 855 osób (adresów e-mail). Z polecenia w konkursie skorzystały 392 osoby, czyli 14% zaproszonych. Największa liczba przesłanych poleceń od jednego użytkownika wyniosła 245. Z kolei największa liczba osób, które wzięły udział w konkursie z polecenia jednej osoby wyniosła 99.
Dołącz do dyskusji: Konkurs z marketingiem wirusowym