KPRM unieważnia przetarg na obsługę reklam w internecie
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów unieważniła postępowanie przetargowe, którego przedmiotem był zakupu przestrzeni reklamowej na portalach internetowych na potrzeby kampanii społecznych i informacyjnych.
W kwietniu informowaliśmy na łamach Wirtualnemedia.pl o przetargu KRPM na obsługę kampanii reklamowych w Internecie. Miały to być kampanie społeczne i informacyjne o programach rządowych, zmianach przepisów prawnych oraz prezentacji zmian i rozwiązań dla poszczególnych grup społecznych i beneficjentów tych programów.
Umowa z wybraną agencją miała zostać podpisana do 15 grudnia br.
Maksymalny budżet na działania objęte przetargiem to 4 mln zł brutto (z VAT). Zwycięska firma miała dokonywać zakupu przestrzeni reklamowej na podstawie danego zlecenia o wartości w przedziale 50 000 zł – 250 000 zł brutto.
Jak pisaliśmy na Wirtualnemedia.pl, Mexad zaproponowała prowizję na poziomie od 0,00002 proc. do 0,000004 proc., Five Media - 0,001 proc., Euvic Media - 0,005 proc. Sigma Bis, dsk i Media Group podały prowizję w wysokości 0,1 proc., a Fabryka Marketingu - 2,86 proc.
Unieważniony przetarg KPRM
Z dokumentów przetargowych opublikowanych na stronach rządowych wynika, że przetarg unieważniono, ponieważ "zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie lub koszcie".
Ze względu na fakt, że trzy agencje - Group, dsk i Sigma Bis - złożyły oferty z taką samą wartość prowizji, KPRM wezwał je do o złożenia ofert dodatkowych. Media Group zaproponowała jednak ofertę z dokładnie taką samą wartością prowizji. Agencje dsk i Sigma Bis nie przekazały swoch ofert zgodnie z procedurą - podał KPRM.
W związku z tym Kancelaria Prezesa Rady Ministrów nie miała "możliwości wyłonienia oferty najkorzystniejszej rozumianej jako tej, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, albowiem wszystkie trzy oferty przedstawiają taki sam wynik". W efekcie KPRM przetarg unieważniło.
Oferty Mexad, Euvic Media i Five Media zostały odrzucone z powodu treści niezgodnej z warunkami zamówienia.
Dołącz do dyskusji: KPRM unieważnia przetarg na obsługę reklam w internecie