Lato należy do TVP 2
TVP 2, Polsat i TVP 3 - to telewizje, które zyskały najwięcej podczas wakacji. Traci TVP 1 i TVN. Przedstawiamy wyniki "top 15" stacji tv.
Według danych AGB Polska w lipcu statystyczny Polak oglądał telewizję średnio 3 godziny i 20 minut, czyli o 7 minut krócej niż w lipcu ubiegłego roku.
W porównaniu do ubiegłego roku wzrost udziałów w oglądalności wśród głównych stacji telewizyjnych odnotowały: TVP 2 (udział stacji wzrósł o 1,31 punktu procentowego i osiągnął 21,16%), Polsat (udział stacji wzrósł o 0,55 punktu procentowego osiągając 15,87% i TVP 3 łącznie, której udział wyniósł 6,33 (wzrost o 0,85%). TVP 1 i TVN straciły widzów.
4+ | |||
2005 | 2004 | ||
Channel | SHR % | Channel | SHR % |
TVP1 | 24,85% | TVP1 | 25,12% |
TVP2 | 21,16% | TVP2 | 19,85% |
Polsat | 15,87% | Polsat | 15,32% |
TVN | 13,46% | TVN | 13,68% |
TVP3 | 6,33% | TVP3 | 5,48% |
TV4 | 2,09% | TV4 | 2,91% |
/TVN7 | 1,42% | TVN7 | 2,14% |
TVN24 | 1,39% | TVPolonia | 1,51% |
TVPolonia | 1,22% | Cartoon_Network | 0,94% |
Eurosport | 0,91% | TVN24 | 0,94% |
Cartoon_Network | 0,76% | Jetix/FoxKids | 0,91% |
Jetix | 0,57% | Eurosport | 0,64% |
Discovery | 0,54% | Viva | 0,61% |
Polsat2 | 0,46% | PULS | 0,58% |
ZigZap | 0,43% | Hallmark | 0,56% |
16-49 | |||
2005 | 2004 | ||
Channel | SHR % | Channel | SHR % |
TVP1 | 21,75% | TVP1 | 22,47% |
TVP2 | 19,67% | TVP2 | 18,07% |
Polsat | 18,66% | Polsat | 17,43% |
TVN | 14,72% | TVN | 15,20% |
TVP3 | 4,89% | TVP3 | 4,55% |
TV4 | 2,36% | TV4 | 3,50% |
TVN7 | 1,57% | TVN7 | 2,40% |
TVN24 | 1,31% | TVPolonia | 1,50% |
TVPolonia | 1,13% | Viva | 0,90% |
Eurosport | 0,94% | TVN24 | 0,89% |
Viva | 0,74% | Cartoon_Network | 0,72% |
Cartoon_Network | 0,64% | Hallmark | 0,67% |
Discovery | 0,62% | Super1/Tele5 | 0,58% |
TVN_Turbo | 0,59% | Jetix/FoxKids | 0,58% |
Polsat2 | 0,56% | Discovery | 0,55% |
16-49 miasta | |||
2005 | 2004 | ||
Channel | SHR % | Channel | SHR % |
TVP1 | 19,52% | TVP1 | 19,82% |
TVP2 | 17,13% | TVWisla/TVN | 16,26% |
Polsat | 16,54% | TVP2 | 15,84% |
TVN | 16,14% | Polsat | 14,61% |
TVPReg/TVP3 | 4,77% | TVPReg/TVP3 | 4,37% |
TV4 | 2,59% | TV4 | 3,44% |
TVN7 | 2,08% | RTL7/TVN7 | 3,43% |
TVN24 | 1,78% | TVPolonia | 1,92% |
TVPolonia | 1,51% | TVN24 | 1,28% |
Eurosport | 1,31% | Viva | 1,13% |
Viva | 1,02% | Hallmark | 0,99% |
Discovery | 0,81% | Cartoon_Network | 0,94% |
Cartoon_Network | 0,81% | TVP_Katowice | 0,93% |
Polsat2 | 0,76% | Super1/Tele5 | 0,82% |
TVN_Turbo | 0,70% | Jetix/FoxKids | 0,81% |
Hallmark | 0,63% |
Według danych cennikowych główne stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVN, Polsat, TVN 7, TVP 3 łącznie, TV 4, Puls, Tele 5) zarobiły w lipcu 322 mln 561 tysięcy. Największe wpływy z reklam odnotował: Polsat, TVN i TVP 1. Polsat zarobił 99 mln zł, TVN - 86 mln, TVP1 - 66 mln. Najwięcej na reklamę i billboardy sponsorskie wydały firmy: Unilever - prawie 17 mln (łącznie 3251 reklam i billboardów sponsorskich), Procter & Gamble - 16 mln, Polska Telefonia Cyfrowa - 14 mln (dane dotyczą tylko głównych stacji).
W porównaniu do ubiegłego roku wpływy z reklamy zmalały o około 63 mln zł, natomiast wzrosła ilość reklam i billboardów sponsorskich z 67 567 do 89 462 (różnica 21 895). Długość czasu reklamowego wydłużyła się o 119 godzin.
Wśród najchętniej oglądanych programów największą liczbę telewidzów przyciągnął film "Córka Maharadży" (TVP 1) z 31 lipca 2005 r., który oglądało 5 mln 473 tysiące widzów. Na drugim miejscu znalazły się Wiadomości z 7 lipca 2005 r. z oglądalnością 4 mln 867 tysiące widzów. Trzecie miejsce zajął XI Festiwal Kabaretu w Koszalinie z 30 lipca 2005 r. ( TVP2) z oglądalnością 4 mln 599 tysięcy widzów. Programy, które odnotowały największą widownię, były nadawane głównie przez telewizję publiczną: stację TVP 1 lub TVP 2.
Dołącz do dyskusji: Lato należy do TVP 2