Lekkoatletka w reklamie podpasek
Mistrzyni olimpijska i lekkoatletka Natalia Kaczmarek została ambasadorką marki artykułów higienicznych Always (Procter&Gamble). Będzie poruszać temat miesiączki w kampanii pod hasłem „To nowy okres”.
Natalia Kaczmarek we współpracy z Always będzie walczyć z tabu, jakim jest miesiączka w świecie sportu.
Zaplanowane przez markę aktywności są odpowiedzią na badania, z których wynika, że 61 proc. profesjonalnych zawodniczek sportowych doświadcza lęku przed miesiączką, który zniechęca je do uprawiania sportu (we Francji i Wielkiej Brytanii). W Polsce z kolei 77 proc. atletek uważa, że miesiączka i potrzeby kobiet z nią związane nie są uwzględniane w środowisku sportowym. 54 proc. kobiet uprawiających sport zostało z kolei wykluczonych z udziału w zawodach z powodu miesiączki.
Dlatego też marka Always, które jest oficjalnym partnerem zapewniającym produkty menstruacyjne podczas Igrzysk Olimpijskich 2024 w Paryżu, chce poprzez swoje działania pomóc profesjonalnym sportsmenkom zwalczać istniejące ograniczenia i przełamać tabu. Jednym z nich jest kampania pod hasłem “To nowy okres”, której celem jest pomoc w wyeliminowaniu lęku przed miesiączką w świecie sportu.
Marka we współpracy z Natalią Kaczmarek będzie działać na rzecz podniesienia świadomości oraz zintensyfikowania rozmów na temat wpływu miesiączki na zawodniczki sportowe. W ramach aktywności zaplanowano konferencję prasową dotyczącą tabu, jakim jest miesiączka w branży sportowej oraz publikacje w kanałach społecznościowych Natalii Kaczmarek.
- Bez wątpienia miesiączka wpływa na każdy aspekt sportowego życia. Od kalendarza wypełnionego obozami treningowymi, po same zawody sportowe, miesiączka ma ogromny wpływ na wyniki przez nas osiągane. To niezwykle istotne, aby upewniać się, że wszystkie osoby zaangażowane w proces treningowy i opiekę nad zawodniczkami były dobrze wyposażone w wiedzę na temat miesiączki, bo tylko w ten sposób możemy pomóc młodym kobietom poczuć się bardziej komfortowo, bezpiecznie i pewnie – mówi Natalia Kaczmarek. - Always to marka, która od ponad 35 lat jest pionierem przełamywania tych barier, dlatego jestem dumna z zaproszenia mnie do roli ambasadorki tej niezwykle istotnej kampanii, zwłaszcza w momencie, gdy wkraczamy w historyczny rok dla sportsmenek – dodaje.
Akcją z Natalią Kaczmarek potrwa do września.
Dołącz do dyskusji: Lekkoatletka w reklamie podpasek