Lidl Polska wprowadzi internetowe rezerwacje zakupów z odbiorem w sklepie stacjonarnym
Od 23 maja w sieci Lidl Polska będzie można dokonać internetowej rezerwacji towarów z opcją odbioru w stacjonarnych placówkach sieci.
O nowej funkcji w sklepie internetowym Lidla sieć poinformowała klientów w mailingu. Od 23 maja wchodzi w życie nowy regulamin internetowego sklepu sieci.
- Najważniejsze zmiany dotyczą rozszerzenia funkcjonalności „Mojego Konta Lidl” na nową usługę - serwis internetowej rezerwacji produktów w wybranych sklepach stacjonarnych Lidl w Polsce, który zostanie uruchomiony pod adresem rezerwuj.lidl.pl - czytamy w komunikacie rozesłanym klientom.
Usługa rezerwacji dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników Mojego Konta Lidl.
Rezerwacja zakupów w Lidlu - krok po kroku
Jak wynika z zapisów w regulaminie Lidla, klienci nieodpłatnie mogą zarezerwować online co najmniej jedną sztukę danego produktu. Sieć może nałożyć ograniczenia co do maksymalnej liczby rezerwacji na dany produkt. Rezerwacji nie będą podlegać wyroby tytoniowe, alkohol (oprócz piwa), produkty lecznicze i preparaty do początkowego żywienia niemowląt.
Rezerwacje może składać przez stronę Rezerwuj.lidl.pl. W pierwszym kroku należy z listy wybrać sklep, w którym chce się odebrać produkty. Następnie trzeba wskazać termin odbioru i zaznaczyć towary do rezerwacji. Następnie na adres email użytkownika trafia potwierdzenie rezerwacji (w pliku PDF). Towary należy opłacić i odebrać w wybranym sklepie Lidla, okazując przy tym otrzymane od sklepu potwierdzenie w PDF.
Każda rezerwacja jest ważna maksymalnie godzinę dłużej niż wskazana przez klienta data i godzina odbioru zamówienia. Na przykład, jeśli wskazaliśmy datę odbioru na wtorek 26 maja o godzinie 19:00, rezerwacja jest ważna tego dnia do godziny 20:00. Potem zamówienie wygasa i traci ważność.
Regulamin wskazuje, że klienci którzy trzy razy w danym miesiącu nie kupili zarezerwowanych produktów, mogą dostać blokadę na składanie kolejnych zamówień.
Jak usłyszeliśmy w Lidl Polska, nowe rozwiązanie ma zostać wprowadzone w związku z pandemią koronawirusa - firma chce zachęcić do zakupów te osoby, które nie chcą zbyt wiele czasu spędzać wśród innych klientów w sklepie.
- Osoby, które ze względu na ochronę swojego zdrowia chcą spędzać jak najmniej czasu podczas zakupów w sklepie, mogą skorzystać z nowej możliwości. W obliczu obecnej sytuacji zdecydowaliśmy się zaoferować klientom wybranych sklepów Lidl usługę rezerwacji, dzięki której klienci mają możliwość zarezerwowania produktów spożywczych na stronie rezerwuj.lidl.pl, a następnie odebrania i zrealizowania płatności w naszym sklepie stacjonarnym. Obecnie znajdujemy się w fazie rozwoju nowej platformy wraz z klientami jednego sklepu Lidl Polska. Dalsze skalowanie usługi uzależnione jest od poziomu zaawansowania wypracowanej ostatecznie usługi rezerwacji oraz aktualnych uwarunkowań spowodowanych COVID-19 - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl we wtorek Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications Lidl Polska.
Do Lidl Polska należy ok. 700 sklepów. W ubiegłym roku detalista uruchomił sklep internetowy z produktami odzieżowymi i przemysłowymi.
W minionym roku rozliczeniowym Lidl Polska osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 14,2 proc. do 18,32 mln zł oraz 901,1 mln zł zysku netto (wobec 708,2 mln zł rok wcześniej). Firma na koniec lutego 2019 r. miała 17,8 tys. pracowników, przez rok na usługi obce, m.in. marketing, wydała 1,33 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Lidl Polska wprowadzi internetowe rezerwacje zakupów z odbiorem w sklepie stacjonarnym
bo?