Lidl z kasami pierwszeństwa dla seniorów i służb medycznych, przywileje dla starszych w Kauflandzie (wideo)
Sieć Lidl Polska wprowadziły tzw. kasy pierwszeństwa dla seniorów. Będą z nich mogły skorzystać także służby medyczne i inne zaangażowane w walkę z koronawirusem, m.in. straż, policja. Ruszyła kampania informacyjna o bezpieczeństwie zakupów w placówkach tego detalisty.
Dotychczas Lidl Polska, w związku z sytuacją spowodowaną epidemią koronawirusa m.in. zamontował w swoich sklepach ekrany ochronne z plexi przy kasach oraz wprowadził model zmianowy podczas pracy, wyznaczono też bezpieczne odległości między osobami stojącymi w kolejce.
Teraz dodatkowo zespoły pracowników podzielono na mniejsze grupy tak, aby kontakt między nimi był jak najmniejszy. Rozwijany jest także system krótkich przerw pomiędzy zmianą poranną i popołudniową tak, aby sklepy były nieprzerwanie otwarte, a punkty styku były maksymalnie ograniczone. W każdym sklepie i biurze Lidl Polska pracownicy mogą korzystać z podajników ze środkami dezynfekcyjnymi oraz płynów antybakteryjnych.
Kasy pierwszeństwa dla służb oraz priorytetowa obsługa seniorów
Seniorzy ze względu na obecną sytuację oraz stan zdrowia, znajdujący się w grupie podwyższonego ryzyka, podczas zakupów w sklepach Lidl są obsługiwani przez kasjerów priorytetowo.
Detalista ponadto umożliwia swoim pracownikom w wieku 65+ zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy - wysokość pensji osób, które skorzystają z tego rozwiązania, pozostanie niezmieniona.
Sieć udostępnia kasy pierwszeństwa wolontariuszom wspierającym seniorów w dokonywaniu zakupów spożywczych, pracownikom sektora opieki medycznej (lekarzom, pielęgniarkom i pielęgniarzom, ratownikom medycznym) oraz przedstawicielom pozostałych służb (strażakom, policjantom, żołnierzom Wojsk Obrony Terytorialnej czy strażnikom miejskim) niosącym pomoc osobom starszym lub tym przebywającym na kwarantannie.
Promowanie bezpieczeństwa
W nowej kampanii informacyjnej Lidl Polska za pośrednictwem spotów radiowych i telewizyjnych oraz gazetki produktowej przypomina o środkach ostrożności, które należy stosować. Przy taśmie w strefie wypakowywania zakupów przy kasach fiskalnych („strefa X”) powinna przebywać wyłącznie jedna osoba, a pozostali klienci stojący w kolejce powinni pamiętać o zachowaniu 1-1,5 metra odległości między sobą.
W spocie telewizyjnym zachęca też do płatności bezgotówkowych – przy pomocy kart bankowych czy telefonu komórkowego. Dzięki współpracy z eService we wszystkich sklepach Lidl można skorzystać z możliwości płatności zbliżeniowej do 100 zł bez konieczności wpisywania kodu PIN.
Lidl Polska pracuje także nad funkcjonalnością Lidl Pay, która umożliwi dokonywanie transakcji mobilnych. Obecnie sieć prowadzi testy funkcjonalności Lidl Pay wśród pracowników i ich rodzin (tzw. faza Family&Friends). Testem objęto blisko 200 sklepów Lidl Polska w województwie wielkopolskim oraz mazowieckim. Dzięki tej usłudze klienci przy pomocy jednego skanowania będą mogli zapłacić za zakupy oraz skorzystać z rabatów dostępnych dla użytkowników Lidl Plus. W sklepach sieci emitowane są również komunikaty przypominające wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) i Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS) dotyczące np. prawidłowego mycia rąk czy stosowania zasad ochrony podczas kichania czy kaszlu.
- Zależy nam na tym, aby nasi pracownicy oraz klienci byli świadomi, że robimy wszystko, aby ich praca czy zakupy w naszych sklepach były bezpieczne. Każdy z nas robiąc codzienne zakupy, powinien zadbać o siebie oraz innych. Zachęcamy, aby wychodzić do sklepu jedynie kiedy jest to konieczne, a za zakupy płacić elektronicznie, jeśli jest to możliwe. Mamy nadzieję, że ze wskazówek zawartych w naszej nowej kampanii informacyjnej skorzysta jak największa liczba klientów - dodaje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications, Lidl Polska.
W roku rozliczeniowym od marca 2018 do lutego ub.r. Lidl Polska osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 14,2 proc. do 18,32 mld zł oraz 901,1 mln zł zysku netto (wobec 708,2 mln zł rok wcześniej). Firma na koniec lutego ub.r. miała 17,8 tys. pracowników, przez rok na usługi obce, m.in. marketing, wydała 1,33 mld zł.
Do Lidl Polska należy ok. 700 dyskontów. Wiosną ub.r. firma uruchomiła sklep internetowy z produktami odzieżowymi i przemysłowymi.
Lidl Polska jest jednym z największych reklamodawców w naszym kraju. Według danych Kantar Media w styczniu br. cennikowe wydatki reklamowe firmy w mediach pozainternetowych wyniosły 50 mln zł, o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Lidl z kasami pierwszeństwa dla seniorów i służb medycznych, przywileje dla starszych w Kauflandzie (wideo)