LifeTube w ub.r. zwiększył wpływy o 15 proc., a zysk do 780 tys. zł
Sieć partnerska LifeTube, której większościowy pakiet udziałów ponad rok temu kupił Mediacap, osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów sprzedażowych o 15,1 proc. do 34,27 mln zł oraz zysku netto ze 139,9 do 779,8 tys. zł. Wiosną br. wprowadziła oszczędności w związku z epidemią koronawirusa.
Przychody LifeTube’a zwiększyły się z 29,78 mln zł w 2018 roku do 34,27 mln zł w ub.r. Wiosną ub.r. firma zmieniła właściciela: 79,05 proc. jej udziałów kupił od funduszu Altus TFI za 9,23 mln zł holding marketingowo badawczy Mediacap, do które należą też inne spółki zajmujące się influencer marketingiem: TalentMedia, Gameset i Gamellon (wszystkie przejął w ostatnich latach).
Jesienią ub.r. Mediacap utworzył grupę LTTM, do której weszły te spółki, a także uruchomione wtedy marki Mellon Media i HubYT. Na początku czerwca br. Gameset podpisał z LTTM list intencyjny dotyczący fuzji, a w tym tygodniu zarząd Mediacapu zdecydował, że LTTM wchłonie spółkę Gamellon.
2,32 mln zł wpływów w ramach Mediacapu, koszty 14 proc. w górę
W ub.r. LifeTube zanotował 2,32 mln zł przychodów sprzedażowych od innych spółek należących do Mediacapu. Złożyło się na to 2,05 mln zł wpływów od LTTM, 219 tys. zł od Gameset i 51,5 tys. zł od Gamellon.
Z drugiej strony LifeTube zrealizował zakupy za 328,1 tys. zł od LTTM, za 101,6 tys. zł bezpośrednio od Mediacapu, za 44,3 tys. zł od Gameset, za 12,7 tys. zł od Gamellon, za 5,2 tys. zł od TalentMedia Bulgaria i za 3 tys. zł od Scholz & Friends Warszawa.
Wydatki operacyjne LifeTube’a w ub.r. wyniosły 33,3 mln zł, po wzroście o 13,7 proc. z 29,3 mln zł w 2018 roku. Zdecydowana większość to koszty usług obcych, które poszły w górę z 19,27 do 22,6 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenie zmalały z 5,93 do 5,74 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - ze 105,4 do 59,5 tys. zł. Firma, tak samo jak rok wcześniej, nie zatrudniała żadnych pracowników na etacie. Na koniec ub.r. współpracowała z ośmioma osobami na podstawie umów zleceń,
Koszty amortyzacji zwiększyły się z 66,3 do 105,5 tys. zł, zużycia materiałów i energii zmalały ze 114,2 do 111,9 tys. zł, a pozostałe wydatki operacyjne poszły w górę z 3,81 do 4,69 mln zł.
Zysk w górę, trafi na kapitał zapasowy
Znacząco poprawiły się wskaźniki rentowności LifeTube’a. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 481,9 do 965 tys. zł, zysk operacyjny - z 320,5 do 963,3 tys. zł (pozostałe koszty operacyjne zmalały ze 172,1 do 30,4 tys. zł), zysk brutto - z 268,3 do 901,4 tys. zł, a zysk netto - ze 139,9 do 779,8 tys. zł.
Spółka zapłaciła w ub.r. 121,6 tys. zł podatku dochodowego, a rok wcześniej - 128,4 tys. zł.
Pod koniec czerwca wspólnicy firmy na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że jej zeszłoroczny zysk netto w całości zostanie przeznaczony na kapitał zapasowy.
Cięcia wskutek epidemii
W drugiej połowie marca rynek marketingowy mocno wyhamował w związku ze spowolnieniem gospodarczym spowodowanym epidemią koronawirusa. Na początku kwietnia informowaliśmy, że grupa LTTM, podobnie jak Abstra, zmniejszyła zatrudnienie.
Paweł Stano, chief operating officer i wiceprezes LTTM, przekazał nam, że zwolnienia objęły mniej niż 9 proc. pracowników. - Zmiany objęły kilkanaście osób z różnych działów i na różnych stanowiskach. W niektórych przypadkach dokonaliśmy przesunięć pomiędzy działami lub ograniczyliśmy zakres współpracy na czas kryzysu. Niestety, w kilku zmuszeni byliśmy rozwiązać umowy - opisał.
- Ograniczono koszty zewnętrzne, z których spółka mogła zrezygnować bez konsekwencji finansowych, rozpoczęto negocjacje stawek z dostawcami usług, dokonano częściowej redukcji zatrudnienia i wynagrodzeń - wyliczono w sprawozdaniu LifeTube’a.
W pierwszym kwartale br. Mediacap zanotował wzrost przychodów o 44 proc. do 27,02 mln zł oraz straty netto z 1,25 do 3,02 mln zł. Przychody grupy LTTM poszły w górę z 3,85 do 11,75 mln zł, a przy wzroście kosztów sprzedaży zewnętrznej z 3,85 do 12,27 mln zł wynik netto zmalał z 19 tys. zł zysku do 856 tys. zł straty.
Czytaj więcej: Wygraj 10 tys. dolarów
Ile zarabiają inne firmy influencer marketingu?
W ub.r. agencja influencer marketingu GetHero osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 64,4 proc. do 20,02 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 1,42 do 2,24 mln zł. Wskutek epidemii koronawirusa zaliczyła przestój w marcu i prognozuje, że w całym br. jej wpływy zwiększą się o ok. 15 proc. - Mimo że pandemia nie dobiegła jeszcze końca, z optymizmem patrzymy w przyszłość - przekazał nam wiceprezes firmy Paweł Kowalczyk.
Daily Dose of Beauty (DDOB) w ub.r. zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 101,7 proc. do 8,33 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 202,1 tys. zł straty do 76,5 tys. zł zysku. Dzięki 1 mln zł dotacji rozwija własną platformę pozwalającą twórcom internetowym zarabiać.
Z kolei firma Abstra, zajmująca się produkcją wideo na YouTube’a, w ub.r. zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 17,7 proc. do 9,36 mln zł oraz straty netto z 2,26 do 3,39 mln zł. Wiosną ub.r. została dokapitalizowana kwotą 2,2 mln zł, a lutym br. wzięła 1 mln zł pożyczki.
Dołącz do dyskusji: LifeTube w ub.r. zwiększył wpływy o 15 proc., a zysk do 780 tys. zł
Typowo Januszowy model polski, tylko gdzie inspekcja pracy ja sie pytam?
Bo to jest nowoczesny biznes, serwery, chmury itd. Plus gratis brak emerytury, a jak złamiesz nogę to możesz iść spać do śmietnika.
Tymczasem w mleczarni pod Mławą masz umowę o pracę, 13 pensję, dodatek dla dzieciaka, a jeszcze trochę sera do domu dostaniesz.