“Machina” bez e-wydania
Od stycznia 2012 roku w internecie nie będą się już pojawiać nowe numery e-wydania tygodnika muzycznego “Machina” wydawanego przez Platformę Mediową Point Group. Marka pozostanie wyłącznie w postaci serwisu internetowego.
- Wyniki czytelnictwa e-wydań “Machiny” były satysfakcjonujące, ale polski rynek reklamowy nie dojrzał jeszcze do tego, aby zamieszczać reklamy wyłącznie w e-wydaniach, które nie mają swojego odpowiednika drukowanego. Dobre wyniki czytelnictwa nie gwarantowały zatem osiągnięcia rentowności projektu - mówi Michał M Lisiecki, prezes PMPG.
Jak podaje spółka, w ciągu pół roku liczba użytkowników serwisu Machina.pl wzrosła do blisko 80 tys., a liczba odsłon – do ponad 430 tys. - Model biznesowy serwisu Machina.pl okazał się efektywny, dlatego ten kanał dystrybucji będziemy rozwijać - mówi Lisiecki - Naszym celem jest, aby Machina.pl była wiodącym eksperckim serwisem muzycznym - dodaje.
Redaktorem naczelnym “Machiny” pozostaje Piotr Metz. Jak podano w komunikacie, zespół redakcyjny został zredukowany.
“Machina” jako e-tygodnik była dostępna od czerwca tego roku, gdy tytuł przestał się ukazywać w druku (więcej na ten temat). Była dostępna bezpłatnie w internecie, a w sierpniu br. została również udostępniona użytkownikom urządzeń mobilnych. Od czerwca ukazało się 28 numerów e-wydania pisma.
Dołącz do dyskusji: “Machina” bez e-wydania
Kurcze, fajna gazeta była ale zaczęła spadać na łeb, na szyję. Eeeh...
Życzę powodzenia z serwisem w sieci - wierny czytelnik od 1999 roku.