SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Maciej Wąsowicz: Obecna umowa z Tauronem nie zabrania mi pracy z innymi podmiotami

- Moja praca dla Kompanii Węglowej była informacją jawną publicznie i nigdy tego nie ukrywałem Władze Tauronu rozpoczynając współpracę ze mną nie mogły o tym nie wiedzieć. Z kolei Jastrzębska Spółka Węglowa nie jest bezpośrednią konkurencją dla Taurona - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Wąsowicz, dyrektor biura komunikacji zewnętrznej i rzecznik prasowy Tauron Polska Energia.

Maciej WąsowiczMaciej Wąsowicz

Maciej Wąsowicz, wieloletni dziennikarz po odejściu z tego zawodu założył własną firmę - spółkę PR News. Od wiosny ub.r. jest kierownikiem zespołu komunikacji zewnętrznej w spółce Tauron Polska Energia.

Jak podał w poniedziałek „Dziennik Gazeta Prawna”, Wąsowicz w ub.r. jednocześnie - będąc rzecznikiem Tauronu - doradzał innym spółkom, w których udziały ma Skarb Państwa.

Jego firma PR News na początku czerwca ub.r. zawarła umowę z Jastrzębską Spółką Węglową na długoterminową obsługę w zakresie PR. Ponadto wiosną ub.r. Wydawnictwo Górnicze, którego głównym udziałowcem jest Kompania Węglowa (wiosną ub.r. przekształcona w Polską Grupę Górniczą) zawarło umowę z News dotyczącą wsparcia medialnego oraz komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej w trakcie tworzenia Polskiej Grupy Górniczej.

Maciej Wąsowicz w odpowiedzi na pytania „DGP” stwierdził, że jego umowa z Tauron Polska Energia nie zakazuje mu prowadzenia własnej firmy świadczącej usługi PR. Z kolei kierownictwo Tauronu poinformowało, że nie wiedziało, że rzecznik spółki prowadzi dodatkową działalność.

Wąsowicz w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przyznaje, że jego spółka News prowadziła w ub.r. dwie akcje informacyjne.

Pierwszą dotyczącą przekształcenia Kompanii Węglowej w Polską Grupę Górniczą. - Odbywała się ona  między marcem a majem 2016 roku, czyli w okresie przed moim zatrudnieniem w Tauron Polska Energia - zaznacza.

Zdradza, że w codzienną pracę obsługi komunikacyjnej podczas przejścia Kompanii Węglowej do Polskiej Grupy Górniczej, zaangażowanych - na zlecenie News - było kilka podmiotów oraz wiele osób.  Trzeba było skonstruować i wdrożyć kanały komunikacji w Kompanii, która wcześniej właściwie nie porozumiewała się ze swoimi pracownikami.

- To zostało zrobione w błyskawicznym tempie.  Stworzyliśmy projekt pierwszej telewizji korporacyjnej w tej branży i wdrożyliśmy go. Dzięki niej teraz Polska Grupa Górnicza każdego dnia jest w kontakcie ze swoimi pracownikami - opowiada Maciej Wąsowicz.

Opowiada dalej, że w czasie przekształceń Kompanii Węglowej górnikom trzeba było pilnie wytłumaczyć, dlaczego prosi się ich o ustępstwa płacowe, w jakiej sytuacji finansowej jest ich spółka, co stanie się jeśli Polska Grupa Górnicza nie powstanie. - To jedna część pracy i jedna warstwa komunikacji. Do tego potrzebna była codzienna komunikacja z mediami, redagowanie przekazów, informacji prasowych, wywiadów, organizacja briefingów i konferencji prasowych. Trzecim elementem była  komunikacja w internecie - wspomina Wąsowicz. Dodaje, że ta praca została świetnie oceniona nie tylko przez badania ekwiwalentności, która była 100 krotnością wydatków poniesionych przez Kompanię Węglową. - Kampanię docenili też eksperci, dziennikarze a nawet pani redaktor pisząca artykuł na ten temat, która w wywiadzie dla TOK FM stwierdziła, że działania spółki News były "bardzo dobre i skuteczne" - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Wąsowicz.

Przypomina ponadto, że działania dla JSW były podjęte w bardzo trudnym dla Jastrzębskiej Spółki Węglowej momencie, kiedy jej akcje kosztowały kilkanaście złotych za sztukę. Spółka musiała komunikować w wielu kierunkach, na wielu polach. Po pierwsze z rynkiem - by ratować wycenę giełdową. Po drugie z pracownikami - by wyjaśnić im trudne i niepopularne procesy restrukturyzacyjne. Po trzecie z otoczeniem, które powinno wiedzieć, jakie działania dla ratowania swojej pozycji rynkowej prowadzi spółka giełdowa.

Ten proces był połączeniem komunikacji kryzysowej, komunikacji wewnętrznej, działań dotyczących komunikacji w internecie oraz media relations. Trwał kilka miesięcy. Badanie ekwiwalentności potwierdziły jego ponadmiarową skuteczność.  Naszą pracę poza ekspertami i dziennikarzami docenił rynek. Kiedy kończyliśmy współpracę akcje JSW kosztowały już 70 zł za sztukę - zwraca uwagę Maciej Wąsowicz. I dodaje: - Warto zaznaczyć, że JSW nie jest bezpośrednią konkurencyjną wobec Taurona, a umowa z firmą, w której aktualnie pracuje nie zabrania mi pracy z innymi podmiotami, ani prowadzenia działalności gospodarczej - mówi.

Twierdzi, że obecnie - poza realizacją obowiązków wobec Tauron Polska Energia - nie współpracuje z żadną inną firmą.

Dołącz do dyskusji: Maciej Wąsowicz: Obecna umowa z Tauronem nie zabrania mi pracy z innymi podmiotami

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
leon
gość jest rozpoznawalny w mediach, przeciez pracowal w tvp. a tekst z gazety prawnej to tylko sianie zametu na slasku.
odpowiedź
User
Michał
Aż szkoda słów na to co zrobiło DGP bo klasy absolutnie brak. Na temat całego przemysły wydobywczego wypowiada się babka, która myśli, że jak zrobi sobie parę zdjęć pod ziemią, usmarowanej węglem to zna się najlepiej w temacie.
odpowiedź
User
dziuk
to co się ukazało w DGP to tekst sponsorowany. a kobita to chyba pisząc ten tekst chciała się wyładować bo jakiś biorytm miała niekorzystyny. dane wyssane z palce no i te teorie spiskowe..normalnie sherlock w spódnicy
odpowiedź