Makro Polska rezygnuje z plastiku w opakowaniach świeżych ziół
Sieć hurtowni Makro Polska planuje do końca czerwca br. całkowicie zrezygnować z plastiku w asortymencie ziół doniczkowych. Po tym jak we wrześniu ub.r. wprowadziła papierowe opakowania dla bazylii i mięty w doniczkach, zmniejszyła zużycie plastiku o 3 tony rocznie.
Całkowita eliminacja plastiku z oferty ziół doniczkowych do końca czerwca br. jest jednym z celów polityki ekologicznej Makro Polska. Dodatkowo cały asortyment, liczący 20 rodzajów ziół w doniczkach, znajdzie się w portfolio nowej marki Makro Chef Bio oznaczonej certyfikatem upraw ekologicznych.
We wrześniu ubiegłego roku sieć hurtowni wprowadziła papierowe opakowania dla najbardziej popularnych gatunków świeżych ziół w doniczkach – bazylii oraz mięty. Firma twierdzi, że zamiana koszulek foliowych na papierowe pozwala zmniejszyć wprowadzenie plastiku na rynek o 3 tony rocznie. Papierowy materiał pełni przede wszystkim funkcję ochronną, zapewniając odpowiednią świeżość oraz ochronę delikatnych roślin.
Teraz Makro Polska planuje wymienić plastikowe doniczki na tuby celulozowe. Naturalne biotworzywo – celuloza – jest powszechnie dostępne oraz stosowane do produkcji kompostowalnych opakowań. Podczas zastosowania naturalnej metody, jaką jest kompostowanie, tuby celulozowe ulegają rozkładowi, nie pozostawiając po sobie toksycznych zanieczyszczeń. Wprowadzenie w pełni nadających się do kompostowania doniczek dla świeżych ziół firma planuje w marcu tego roku. To rozwiązanie ma pozwolić na redukcję plastiku z asortymentu ziół doniczkowych o 5,5 ton rocznie. Po całkowitej wymianie opakowań na w całości ekologiczne firma wycofa z obrotu ponad 10 ton plastiku rocznie.
W ofercie Makro, poza najbardziej popularnymi ziołami, jak bazylia, mięta, melisa, tymianek, rozmaryn, można znaleźć oryginalne i cenione przez szefów kuchni: bazylię tajską, bazylię grecką, pachnotkę, rukiew wodną czy szczawik krwisty.
Dołącz do dyskusji: Makro Polska rezygnuje z plastiku w opakowaniach świeżych ziół