Marcin Urbaś z Gatorade
Marcin Urbaś pierwszą twarzą Gatorade w Polsce
W maju 2004 r. firma Pepsi Cola General Botters Poland rozpoczęła współpracę z jednym z czołowych lekkoatletów w Polsce - Marcinem Urbasiem. Sportowiec będzie uczestniczył w kampanii reklamowej napoju izotonicznego Gatorade w Polsce.
Marcin Urbaś będzie pierwszą twarzą Gatorade w Polsce. W ramach współpracy z Pepsi najlepszy polski biegacz na 200m otrzyma optymalna ilość Gatorade, by przygotować się do wszystkich planowanych w najbliższym sezonie występów z Igrzyskami Olimpijskimi włącznie.
Wizerunek sportowca pojawi się w reklamach Gatorade zamieszczanych w prasie sportowej, branżowej oraz w internecie. W media planie uwzględniono m.in. Men's Health, Barwy Sportu, Magazyn Olimpijski, Lekkoatletę, Medicina Sportiva oraz sportowe strony portali onet.pl i gazeta.pl. Planowana jest też produkcja materiałów BTL.
Po stronie Pepsi za sfinalizowanie współpracy odpowiadał Marcin Jarosz, Gatorade brand manager. Gatorade to młoda, ale niezwykle rozwojowa marka w portfelu Pepsi. Na tym etapie kampanii szukaliśmy sportowca, który dobrze zna ten izotonik i jest do niego przekonany. Otrzymaliśmy rekomendację osoby Marcina Urbasia od współpracującej z nami agencji ComPress. Zdecydowaliśmy się postawić na bieganie ponieważ jest to dyscyplina sportu, którą można uprawiać zarówno zawodowo jak i rekreacyjnie.
Norbert Rokita, manager i właściciel praw do wizerunku sportowca przyznaje, że warunki finansowe nie były decydującym czynnikiem w osiągniętym porozumieniu. Gatorade daje Marcinowi szanse wypromowania się na polskim rynku. Naszym celem było pokazanie się w dobrym towarzystwie, a Gatorade to przecież izotonik nr 1 na świecie.
W Polsce z Gatorade współpracują także: Robert Korzeniowski i Ewa Dederko (triatlon). Ponadto na promocyjnych zasadach napój otrzymują czołowe drużyny Era Basket Ligi, piłkarze Legii Warszawa, Lecha Poznań, Polonii Warszawa, reprezentacja Polski w siatkówce i lekkoatleci z klubu AZS AWF Warszawa.
Gatorade powstał w 1965 r jako pierwszy na świecie napój izotoniczny. Obecnie ma 48% udziału w globalnej sprzedaży napojów sportowych, a w USA ponad 80%. Na polskim rynku Gatorade jest obecny od 2002 r. Najbardziej znane dotychczas twarze Gatorade to gwiazdy NBA: Michael Jordan i Vince Carter.
Dołącz do dyskusji: Marcin Urbaś z Gatorade