Marka Google warta ponad 100 mld USD
Firma Millward Brown Optimor opublikowała ranking 100 najbardziej wartościowych marek świata za rok 2009 - BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands.
Po raz trzeci z rzędu na czele corocznego zestawienia znalazła się marka Google, której wartość została oszacowana na nieco ponad 100 miliardów dolarów.
Na drugim miejscu uplasowała się marka Microsoft (76,2 mld USD), a za nią Coca-Cola (67,6 mld USD) i IBM (66,6 mld USD). Pierwszą dziesiątkę uzupełniły: McDonald's (66,6 mld USD), Apple (63,1 mld USD), China Mobile (61,3 mld USD), General Electric (59,8 mld USD), Vodafone (53,7 mld USD) oraz Marlboro (49,5 mld USD).
Pomimo gospodarczego kryzysu, w ciągu ostatniego roku łączna wartość wszystkich 100 najbardziej wartościowych marek świata zwiększyła się o 1,7 proc., do 1,95 biliona dolarów.
"W obecnej sytuacji, gdzie wartość wielu firm zmniejszyła się, marka stała się jeszcze ważniejsza, gdyż pomaga ona przetrwać w trudnych czasach. Ci, którzy nadal inwestują w swoje marki będą w lepszej pozycji do uzyskania wzrostu gdy sytuacja gospodarcza zacznie się poprawiać, niż ci, którzy cięli wydatki" - stwierdziła Joanna Seddon, dyrektor wykonawczy Millward Brown Optimor.
Dołącz do dyskusji: Marka Google warta ponad 100 mld USD