SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marketerzy i agencje mediowe tworzą Marketers & Media Agencies Committee

Koalicja Marketerzy dla Lepszych Badań oraz Klub Mediowy SAR, które reprezentują marketerów oraz agencje mediowe stworzyły Marketers & Media Agencies Committee. W przyszłości ma ono wspólnie z mediami zarządzać jednoźródłowym badaniem mediów w Polsce.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Od kwietnia 2018 roku trwają prace nad nowym, jednoźródłowym badaniem mediów. Ma ono jednocześnie mierzyć oglądalność telewizji, korzystanie z internetu oraz słuchalność radia. Projekt jest realizowany pod patronatem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji we współpracy z Telemetrią Polską oraz reprezentantami rynku mediowego.

Jednym z kroków do stworzenia badań jest porozumienie się różnych podmiotów: nadawców, agencji mediowych i marketerów. Koalicja Marketerzy dla Lepszych Badań oraz Klub Mediowy SAR, które reprezentują marketerów oraz agencje mediowe stworzyły Marketers & Media Agencies Committee. To kolejny krok do wypracowania polskiego odpowiednika Joint Industry Comittee (JIC) – projektu, który ma zajmować się realizacją tych badań.  

Do składu wspólnej reprezentacji w ramach M&MAC, weszli: po jednym przedstawicielu wszystkich 6 międzynarodowych grup reklamowych działających w Polsce (Dentsu, Havas, IPG Mediabrands, Omnicom, Publicis, WPP); jeden przedstawiciel pozasieciowych agencji mediowych; po jednym przedstawicielu z dziewięciu największych branż korzystających z reklamy (mają być oni wyłaniani z grona członków Koalicji Marketerzy dla Lepszych Badań). Reprezentantem z ramienia M&MAC w JIC ma być natomiast Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR .

Rafał Jakubowski, członek zarządu IAA Polska zaznacza, że dążenie do powołania na polskim rynku Joint Industry Comittee „jest wolą i potrzebą wyrażoną przez wszystkie kluczowe strony przedsięwzięcia: media, marketerów oraz agencje mediowe”.

Z kolei Donata Wolińska, chief marketing Officer L’Oréal Polska i kraje bałtyckie tłumaczy: - W pierwszej kolejności planujemy powołać do życia organizację, która już dziś, na bieżąco będzie podejmowała decyzje dotyczące fazy przygotowawczej, a w przyszłości będzie zarządzała kilkudziesięciomilionowym budżetem na badania. O ile w tej pierwszej kwestii współdziałamy z mediami bardzo sprawnie już teraz, o tyle organizację, która  będzie posiadała zdolność zaciągania i realizowania zobowiązań finansowych muszą tworzyć podmioty posiadające NIP i KRS – objaśnia.

Joint Industry Committee ma czuwać nad badaniem

Głównym celem działalności polskiego JIC ma być odpowiedzialność za organizację badania tj. rekrutację i realizację badania panelowego, dystrybucję wyników oraz zarządzanie badaniem, przy założeniu, że cały proces będzie konsultowany z KRRiT. Organizacja będzie także odpowiadać za finansowanie projektu badania.  

Ostatnim krokiem do stworzenia JIC jest porozumienie poszczególnych mediów: Polskie Badania Internetu, MOC TV oraz nadawców radiowych z M&MAC.

Dołącz do dyskusji: Marketerzy i agencje mediowe tworzą Marketers & Media Agencies Committee

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tefał24
rynkiem wstrząsnęła informacja o nieistotnym znaczeniu, grupa firm o różnych interesach utworzyła nowe ciało
0 0
odpowiedź
User
buhaha
Czyli nic się nie zmieni. Badania mają od 30 lat JEDNO ZADANIE - brawo Nielsen! - Pokazać, że GW i TVN sa oglądane i docierają do najbogatszych odbiorców. Reszta ma się nie liczyć, albo być obciachem.
I to towarzystwo ma zapewnić OBIEKTYWIZM I RZETELNOŚĆ BADAŃ : )))))
Umarłem ze śmiechuuuuu
0 0
odpowiedź
User
Klepka
Ale się uśmiałem. Ostatnim krokiem jest dogadanie się z mediami. No to życzę powodzenia bo media nie oddadzą marketerom zarządzania projektem a poza tym dzisiaj tylko KRRiT robi coś realnego a reszta tylko łączy się w nowe ciała. Już to widzę jak sami się wszyscy dogadają. Kolejne fajkowego działanie
0 0
odpowiedź