Markus Tellenbach: Dla rozwoju telewizji najważniejsza jest jakość kontentu
- Cyfryzacja stworzyła dla polskiego rynku telewizyjnego wiele nowych możliwości technologicznych, ale najważniejszy będzie i tak zawsze kontent oraz jego jakość - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Markus Tellenbach, prezes zarządu TVN.
- Myślę, że w Polsce poważnym problemem rynku telewizyjnego jest komercjalizacja kontentu oferowanego przez kanały telewizji publicznej. Na pewno elementem ograniczającym ten rynek jest jeszcze słaba dostępność w Polsce szybkiego internetu. W czasach, kiedy również telewizja jest internetem, to ważny element i mam nadzieję, że już wkrótce ten dostęp do szybkiego internetu będzie znacznie lepszy. Polska na pewno nie ma się czego wstydzić, jeśli chodzi o ofertę programową - mówi nam Markus Tellenbach.
Z prezesem zarządu TVN rozmawialiśmy m.in. o tym, jak na rynek telewizyjny wpłynie zakończona właśnie cyfryzacja. - Cyfryzacja na pewno stworzyła nowe możliwości, ale moim zdaniem - najważniejszy jest kontent telewizyjny i to, co konkretne stacje telewizyjne proponują swoim widzom. Cyfryzacja jest elementem rewolucji technologicznej, ale kluczowy dla rynku telewizyjnego zawsze będzie kontent i jego jakość - podkreśla Markus Tellenbach.
Czy na rynku reklamy telewizyjnej należy spodziewać się dalszego spadku? - Z naszych obserwacji wynika, że rynek reklamy telewizyjnej zaczyna się powoli stabilizować, a my uzyskujemy wyniki lepsze niż rynek. Reklamodawcy planują swoje wydatki budżetowe z coraz większym wyprzedzeniem i nie ma tylu gwałtownych ruchów, jak w przeszłości. Bezsprzecznie idziemy w kierunku stabilizacji. Nam udało się osiągnąć pozycję lidera oglądalności w grupie 16-49 i mamy nadzieję, że zdołamy ją utrzymać m.in. dzięki poprawie na rynku reklamy - zapowiada Markus Tellenbach.
>>> Grupa TVN miała w II kw. 29,9 mln zł straty netto
Z Markusem Tellenbachem, prezesem zarządu TVN, rozmawiamy o przyszłości kanału TVN CNBC, platformie nc+ oraz o sytuacji finansowej TVN-u. Cały wywiad na kolejnej podstronie.
Dołącz do dyskusji: Markus Tellenbach: Dla rozwoju telewizji najważniejsza jest jakość kontentu