Wyciekły dane 500 mln klientów grupy hoteli Marriott, m.in. o kartach płatniczych
W hotelach sieci Starwood należącej do grupy Marriott doszło do poważnego wycieku danych użytkowników. W wyniku błędu w systemie zabezpieczeń osoby niepowołane miały dostęp do informacji o ponad 500 mln gości takich hoteli jak Sheraton, Westin czy St. Regis. Wśród zagrożonych danych są nie tylko adresy czy numery telefonów, ale także informacje o kartach płatniczych wystarczające do tego by posługiwać się nimi bez zgody właściciela.
Według informacji potwierdzonych przez grupę Marriott wrażliwe dane na temat klientów były dostępne z powodu błędów w zabezpieczeniach od 2014 r. Dotyczyły one użytkowników sieci Starwood, do których należą m.in. hotele Sheraton, Westin, St.Regis oraz Elements.
Sieć Starwood została przejęta przez Marriotta w roku 2016, zaś o sprawie wycieku kierownictwo grupy zostało poinformowane na początku września br. Okazuje się, że osoby nieuprawnione mogły przejąć dane na temat ponad 500 mln gości hotelowych. W wypadku ok. 327 mln były to informacje dotyczące m.in. adresów, numerów telefonów, paszportów czy też dane związane ściśle z dokonanymi rezerwacjami.
Marriott przyznaje, że w wypadku niektórych klientów (ich liczba nie jest dokładnie znana) mogły zostać przejęte istotne dane dotyczące kart kredytowych i płatniczych, wśród nich takie które pozwalają na dokonanie transakcji bez zgody i wiedzy właściciela karty.
W komunikacie grupa Marriott przeprosiła wszystkich użytkowników których mógł dotknąć wykryty wyciek danych, zapewnia że do wszystkich są wysyłane odpowiednie indywidualne ostrzeżenia. Firma zaoferowała też poszkodowanym dostęp do odpowiedniej platformy internetowej na której można sprawdzić czy dane konkretnego użytkownika zostały w jakiś sposób wykorzystane w sieci.
Marriott values our guests and understands the importance of protecting personal information. For more information on the Starwood guest reservation database security incident, please visit https://t.co/NWd6Dg2oOQ.
— Marriott Internat'l (@MarriottIntl) 30 listopada 2018
Dołącz do dyskusji: Wyciekły dane 500 mln klientów grupy hoteli Marriott, m.in. o kartach płatniczych