SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

mBank: nowa usługa Przelew na telefon Blik

mBank umożliwił swoim klientom wysyłanie do osób z listy kontaktów w telefonie prośby o przelew. Wystarczy, że klient wyśle prośbę o przelew, znajomy zaakceptuje ją w aplikacji mobilnej, a pieniądze natychmiast trafią na konto nadawcy. Operacje realizowane są w systemie Blik.

Aby wysłać prośbę o przelew na telefon, należy zalogować się do aplikacji mobilnej mBanku, wejść do zakładki "Płatności", kliknąć w pole "Prośba o przelew" i wybrać odbiorcę z listy kontaktów. Na liście automatycznie pojawiają się znajomi, którzy korzystają z Blika. Następnie wystarczy wpisać kwotę oraz krótki opis za co chcemy się rozliczyć i nacisnąć "Wyślij".

Resztą zajmuje się bank: uzupełnia pozostałe dane potrzebne do przelewu i wysyła na nr telefonu odbiorcy powiadomienie. Aby zaakceptować prośbę wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji. Znajomy ma na to 72 godziny.


Usługa "Przelew na telefon Blik" jest bezpłatna. Maksymalnie można w ten sposób przelać 500 zł. Obecnie takie rozliczenie dostępne jest pomiędzy klientami mBanku, ale jak zapowiada operator Blika, niebawem usługę wprowadzą kolejne banki. Wtedy klienci będą mogli się rozliczać także między znajomymi, którzy mają konta w innych instytucjach.

mBank planuje też rozszerzyć funkcjonalność usługi i umożliwić klientom automatyczne rozliczanie z wieloma osobami z listy kontaktów. Obecnie klient może wysłać jedną prośbę do jednej osoby.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. wydatki marketingowe grupy kapitałowej mBank wyniosły 102,23 mln zł, o 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

W pierwszej połowie 2019 r. grupa kapitałowa mBank zanotowała 2,46 mld zł wpływów z odsetek (wobec 2,15 mld zł rok wcześniej), a jej przychody z tytułu opłat i prowizji zmalały w skali roku z 829,2 do 813,1 mln zł. Zysk operacyjny zmniejszył się z 1,15 mld zł do 968,1 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom mBanku - z 705,9 do 495,6 mln zł. W skali roku portfel kredytowy grupy mBank wzrósł z 92,65 do 103,65 mld zł, a depozyty klientów z 97,79 do 110,34 mld zł. Na koniec czerwca grupa miała 5,55 mln klientów indywidualnych i 25 tys. korporacyjnych, wobec odpowiednio 5,51 mln i 22,9 tys. rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: mBank: nowa usługa Przelew na telefon Blik

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jarempa
Uwaga na tą usługę! Odradzam, ja straciłem pieniądze. W moim przypadku problem polega na tym, że odbiorca nie rejestrował swojego numeru w usłudze Blik, a mimo wszystko aplikacja banku po wybraniu numeru z książki telefonicznej podała, że odbiorca korzysta z usługi i jest zarejestrowany. Nie było możliwości weryfikacji numeru rachunku, zgadzały się jednak imię i nazwisko, numer telefonu. Przelew, co zobaczyłem dopiero na potwierdzeniu, wyszedł na rachunek, który nie należy i nigdy nie należał do odbiorcy! Bank odrzucił moją reklamację, tłumacząc, że to moja sprawa jaką dyspozycję wydaję. Dla mnie, wygląda na to że MBank jest zwykłym pośrednikiem w oszukańczym procederze wyłudzania pieniędzy pozwalając aby ktoś mógł łączyć czyjś numer telefonu z własnym numerem rachunku. W chwili dokonywania przelewu nie można zweryfikować poprawności rachunku co może sugerować, że to celowe działanie.
0 0
odpowiedź