SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Merlin.pl złożył wniosek o upadłość układową, ma wznowić sprzedaż w ciągu kilku tygodni

Sklep internetowy Merlin.pl (należący do Czerwonej Torebki, a zarządzany przez Topmall) złożył w poniedziałek wniosek do Sądu Rejonowego w Poznaniu o upadłość z możliwością zawarcia układu. W ostatnich miesiącach domagało się tego kilku jego wierzycieli.

We wrześniu, październiku i listopadzie wnioski o upadłość Merlin.pl złożyły firmy Burda Publishing, TM Toys, Rekman, Perfect Eye Optic, Herlitz, VOL Solutions i Exorigo - Upos (wniosek tej ostatniej został umorzony), a w grudniu podobne wnioski skierowały Virtualo, Dante oraz Sejf Danych. Wobec tych firm Merlin.pl ma zaległe płatności.

W poniedziałek Merlin.pl złożył wniosek sądowy o ogłoszenie swojej upadłości z możliwością zawarcia układu, o czym Czerwona Torebka poinformowała we wtorek w komunikacie giełdowym. - Działanie to jest elementem restrukturyzacji w spółce, która zapewni dalsze funkcjonowanie na rynku marki Merlin.pl oraz poprawę stosunków z dotychczasowymi partnerami biznesowymi - uzasadnia Czerwona Torebka w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl.

Pod koniec listopada Czerwona Torebka wydzierżawiła Merlin.pl na 10 lat spółce Topmall, która wstrzymała sprzedaż w e-sklepie, zapowiedziała też start serwisu w nowej odsłonie. Jak dotąd sprzedaż nie została wznowiona, zaczęto natomiast zwolnienia grupowe obejmujące ponad 100 jego pracowników.

- Obecnie trwają prace polegające na wdrożeniu najnowocześniejszej platformy informatycznej, która jest autorskim rozwiązaniem spółki Topmall, z sukcesami wdrożonym w Europie Wschodniej. Do tej pory Topmall zainwestował w rozwój swojego rozwiązania informatycznego ponad 4,5 mln zł - tłumaczy Czerwona Torebka. - Merlin.pl rozpocznie sprzedaż w przeciągu kilku tygodni. Umowa przewiduje dzierżawę aktywów sklepu przez Topmall. Dzięki takiemu rozwiązaniu spółka Merlin.pl z uzyskanych ze współpracy środków będzie mogła uregulować dotychczasowe zobowiązania wobec dostawców - zapowiada firma. - Chcemy odbudować zaufanie wśród naszych stałych klientów, dlatego wszystkim tym, którzy nie otrzymali zamówionego towaru zaoferujemy odpowiednią rekompensatę - dodaje Łukasz Szczepański, prezes Topmall.

Merlin.pl to jeden z najstarszych polskich sklepów internetowych. Wiosną 2013 roku został kupiony przez Czerwoną Torebkę za nieco ponad 50 mln zł. W październiku br. odwiedziło go 975,5 tys. realnych użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych).

Dołącz do dyskusji: Merlin.pl złożył wniosek o upadłość układową, ma wznowić sprzedaż w ciągu kilku tygodni

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ziom
To było do przewidzenia. Szkoda, że w podsumowaniu roku e-commerce nikt nie odnotował tego... tacy eksperci. Ja ostrzegałem, przed tym, że merlin nie nadaza za rynkiem, ze dostawcy dostarczaja im zlej jakosci produkt reklamowy, zle prowadzone adwordsy. Działo sie duzo zlego. I sa konsekwencje.
odpowiedź
User
mikidziki
bo na internecie trzeba sie znac
odpowiedź
User
Gość.
A dlaczego nie piszecie i nie interesujecie się tym, że Merlin.pl nie płaci pensji pracownikom? Ponad 100 osób nie ma za co żyć!
odpowiedź