Microsoft uruchamia nową wersję serwisu MSN
Bieżące informacje, możliwość personalizacji treści, dostęp do najważniejszych usług Microsoftu oraz nowe możliwości dla reklamodawców - ruszyła próbna wersja nowego portalu MSN.
W 50 krajach na świecie (w tym także w Polsce) Microsoft uruchomił lokalne wersje beta nowej odsłony swojego serwisu informacyjnego MSN. Koncern z Redmond podkreśla, że obecna odsłona portalu, którego wersja beta dostępna jest pod adresem preview.msn.com, oznacza przede wszystkim większą wygodę użytkowania i możliwość personalizacji odbieranych treści.
W Polsce partnerami medialnymi Microsoftu dostarczającymi informacje do nowego MSN są Agora, Polska Agencja Prasowa, Ringier Axel Springer Polska, RMF FM oraz TVN. Docelowo serwis ma się składać z 10 sekcji tematycznych (między innymi Wiadomości, Sport, Finanse, Kuchnia oraz Zdrowie i fitness).
Oddzielną część serwisu będą stanowiły przydatne narzędzia - listy zakupowe, kalendarze podróży czy kalkulatory oszczędności, a także zintegrowane z serwisem aplikacje: między innymi Outlook.com, Facebook, Twitter, OneDrive. Microsoft podkreśla, że do spersonalizowania serwisu pozwalającego na wybranie rodzaju otrzymywanych informacji wystarczy kilka kliknięć myszą.
Obecnie beta MSN jest dostępna wyłącznie w wersji desktopowej. Microsoft zapowiada jednak, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy pojawią się też wersje mobilne do systemów operacyjnych Windows Phone, iOS i Android.
Koncern z Redmond zapowiada też, że przebudowany serwis będzie stanowił interesujące medium dla marek i reklamodawców. Pozwoli dotrzeć z odpowiednim przekazem do użytkowników korzystających z rozmaitych urządzeń i platform systemowych. Zaletą MSN ma być także reklamowanie marek przy wysokiej jakości treściach dostarczanych przez partnerów Microsoftu.
Na polskim rynku MSN od ponad dwóch lat działa wspólnie z serwisem dziennika „Metro” (wydawanego przez Agorę) jako MetroMSN.gazeta.pl (więcej na ten temat). W maju br. stronę główną serwisu odwiedziło 1,49 mln internautów (real users), którzy wykonali na niej 64,3 mln odsłon, a każdy korzystał z niej przeciętnie przez godzinę i 23:25 minuty (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Dołącz do dyskusji: Microsoft uruchamia nową wersję serwisu MSN