Międzynarodowe marki serwisów społecznościowych zyskują w Indiach
19,4 miliona indyjskich internautów odwiedziło w grudniu minionegoroku strony serwisów społecznościowych. To o 51 procent więcej niżrok wcześniej w tym samym okresie (12,8 mln).
Z danych firmy badawczej comScore wynika, że coraz ważniejsząpozycję na rynku serwisów społecznościowych w Indiach zdobywająmiędzynarodowe marki, takie jak Orkut, Facebook, hi5, LinkedIn czyMySpace.
W ostatnim miesiącu 2008 roku zdecydowanie najpopularniejszymtego typu serwisem w Indiach był Orkut, z liczbą 12,9 milionaunikalnych odwiedzających - o 81 procent większą w porównaniu zgrudniem roku 2007.
Na kolejnych miejscach znalazły się serwisy: Facebook.com (4 mlnunikalnych odwiedzających - wzrost o 150 procent),Bharatstudent.com (3,3 mln - wzrost o 88 procent), hi5.com (2 mln -wzrost o 182 procent), ibibo.Com (990 tys. - spadek o 50 procent),MySpace (741 tys. - wzrost o 110 procent), LinkedIn.com (513 tys. -wzrost o 75 procent), PerfSpot.com (433 tys. - spadek o 79procent), BIGADDA.com (385 tys. - spadek o 25 procent) orazFropper.com (248 tys. - spadek o 3 procent).
Firma comScore opublikowała również dane odnośnie odsetkainternautów korzystających z serwisów społecznościowych wposzczególnych krajach regionu Azji i Pacyfiku. Pod tym względem wgrudniu ubiegłego roku liderem był Singapur ze wskaźnikiempenetracji na poziomie 74,3 procenta, wyprzedzając kolejnoAustralię (68,3 procenta), Koreę Południową (68 procent), Malezję(66,6 procenta), Hong Kong (62,8 procenta), Nową Zelandię (62,8procenta), Indie (60,3 procenta), Japonię (50,9 procenta), Chiny(45,6 procenta) oraz Tajwan (42,4 procenta). Z kolei średnia dlacałego regionu wyniosła 60,6 procenta.
źródło: comScore
Dołącz do dyskusji: Międzynarodowe marki serwisów społecznościowych zyskują w Indiach