„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży. „Top Gear” z największym spadkiem w listopadzie
W listopadzie ub.r. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w listopadzie 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 1,39 proc. i wyniosła 109 511 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,55 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 71 027 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. wyniósł 40 816 egz., po spadku o 6,47 proc.
Drugą lokatę zajął „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 35 115 egz., po stracie o 0,08 proc.
Na podium uplasował się jeszcze magazyn „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największą stratę w zestawieniu - wynoszącą 25,54 proc. - co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 24 997 egz.
listopad | ||||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 209 946 | 109 571 | 109 511 | 201 602 | 108 129 | 108 005 |
Auto Świat | 125 364 | 71 092 | 71 027 | 128 693 | 76 565 | 74 410 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 86 000 | 40 816 | 40 816 | 87 000 | 43 840 | 43 640 |
Auto Świat Poradnik | 65 983 | 35 150 | 35 115 | 61 966 | 35 142 | 35 142 |
Top Gear | 51 992 | 25 146 | 24 997 | 65 995 | 33 693 | 33 573 |
Auto Motor i Sport | 51 000 | 24 320 | 24 320 | 52 625 | 26 051 | 26 051 |
Świat Motocykli | 27 000 | 14 101 | 14 101 | 37 112 | 16 298 | 16 298 |
Automobilista | 18 200 | 8 100 | 8 100 | 20 000 | 7 738 | 7 738 |
Classic Auto | 13 800 | 6 697 | 6 697 | 15 000 | 8 081 | 8 081 |
W październiku ub.r. w porównaniu do września ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 8,57 proc., a wynik „Auto Świata” wzrósł o 6,57 proc.
Wśród miesięczników niemal wszystkie magazyny odnotowały spadki, a najwięcej stracił tutaj również „Top Gear” - było to 10,64 proc.
Jedyny wzrost, wynoszący 11,85 proc., zanotował miesięcznik „Automobilista” (Automobilista).
Wirtualnemedia.pl | 2015 | |||||
ZKDP | listopad | październik | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 209 946 | 109 571 | 109 511 | 202 952 | 100 870 | 100 870 |
Auto Świat | 125 364 | 71 092 | 71 027 | 116 286 | 66 711 | 66 647 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 86 000 | 40 816 | 40 816 | 86 000 | 43 190 | 43 190 |
Auto Świat Poradnik | 65 983 | 35 150 | 35 115 | 69 933 | 39 019 | 39 019 |
Top Gear | 51 992 | 25 146 | 24 997 | 53 994 | 28 120 | 27 973 |
Auto Motor i Sport | 51 000 | 24 320 | 24 320 | 51 225 | 25 544 | 25 544 |
Świat Motocykli | 27 000 | 14 101 | 14 101 | 27 500 | 14 543 | 14 543 |
Automobilista | 18 200 | 8 100 | 8 100 | 18 200 | 7 277 | 7 242 |
Classic Auto | 13 800 | 6 697 | 6 697 | 14 400 | 6 823 | 6 823 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży. „Top Gear” z największym spadkiem w listopadzie