„Motor” i „Top Gear” na czele sprzedaży w segmencie pism motoryzacyjnych
W maju 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera znalazł się magazyn „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w maju br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zwiększyła się o 2,83 proc. i wyniosła 98 467 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował wzrost wynoszący 0,57 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 77 407 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce należało do magazynu „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w maju br. wyniósł 41 480 egz., po wzroście o 1,68 proc.
Drugą lokatę w analizowanym okresie zajęło „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 40 935 egz., po wzroście o 0,99 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 5,92 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 38 135 egz.
Natomiast największy spadek w segmencie miesięczników - o 9,44 proc. do 15 411 egz. - odnotował „Świat Motocykli” (Agora). W zestawieniu uplasował się on na miejscu piątym.
Wirtualnemedia.pl |
maj |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
189 935 |
98 667 |
98 467 |
189 965 |
95 756 |
95 756 |
Auto Świat |
130 197 |
81 909 |
77 407 |
136 678 |
81 968 |
76 968 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Top Gear |
67 998 |
41 480 |
41 480 |
79 001 |
41 429 |
40 793 |
Auto-Moto |
85 000 |
41 135 |
40 935 |
84 986 |
40 533 |
40 533 |
Auto Świat Poradnik |
66 993 |
38 135 |
38 135 |
74 961 |
36 005 |
36 005 |
Auto Motor i Sport |
53 999 |
28 090 |
28 090 |
59 336 |
29 042 |
29 042 |
Świat Motocykli |
30 293 |
15 411 |
15 411 |
32 500 |
17 018 |
17 018 |
Automobilista |
19 600 |
8 411 |
8 371 |
20 000 |
8 541 |
8 436 |
W maju 2014 roku w porównaniu do kwietnia 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 9,58 proc., a wynik „Auto Świata” - o 10,08 proc.
Natomiast wśród miesięczników jedynym wzrostem (o 0,53 proc.) pochwalić się mógł „Top Gear”, a najwięcej stracił „Auto Świat Poradnik” - było to 23,35 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
|||||
ZKDP |
maj |
kwiecień |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
189 935 |
98 667 |
98 467 |
196 296 |
109 097 |
108 897 |
Auto Świat |
130 197 |
81 909 |
77 407 |
143 962 |
90 682 |
86 080 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Top Gear |
67 998 |
41 480 |
41 480 |
81 477 |
41 288 |
41 262 |
Auto-Moto |
85 000 |
41 135 |
40 935 |
86 000 |
41 491 |
41 291 |
Auto Świat Poradnik |
66 993 |
38 135 |
38 135 |
71 966 |
49 752 |
49 752 |
Auto Motor i Sport |
53 999 |
28 090 |
28 090 |
54 020 |
29 039 |
29 039 |
Świat Motocykli |
30 293 |
15 411 |
15 411 |
30 000 |
17 697 |
17 697 |
Automobilista |
19 600 |
8 411 |
8 371 |
19 650 |
8 844 |
8 804 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Top Gear” na czele sprzedaży w segmencie pism motoryzacyjnych