SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dwa kanały z tęczowym logo. „Nasz pojazd będzie zamykał Paradę Równości”

Kanał Music Box Polska od poniedziałku jest nadawany z tęczowym logiem. W weekend do analogicznej zmiany w związku z Miesiącem Dumy LGBT+ dojdzie w MTV Polska. Część zagranicznych stacji koncernu Paramount Global już zmieniło logotypy. Przedstawicielka firmy zdradza Wirtualnemedia.pl, że zależy to od specyfiki rynku.

MTV Polska co roku zmienia logotyp z okazji Pride Month. Przez cały miesiąc „tęczę” mogą oglądać użytkownicy serwisów społecznościowych, a w ostatni weekend czerwca także widzowie kanału telewizyjnego. - Już 1 czerwca MTV zmieniło barwy na tęczowe na platformach społecznościowych, a w dniach 25-26.06 obchodzimy święto równości również na antenie telewizyjnej. MTV zmieni logo kanału oraz pokaże specjalną weekendową ramówkę: maraton serialu „Catfish LGBTQ+” oraz bloki muzyczne, których bohaterami będą artyści kojarzeni ze społecznością LGBTQ+ - informuje Wirtualnemedia.pl Agnieszka Odachowska, PR manager Paramount Global w Polsce.

„Stawiamy na social media”

Przedstawicielka koncernu zdradza, że przekaz o wsparciu mniejszości seksualnych pojawia się przede wszystkim w mediach społecznościowych. - Komunikację z naszymi widzami i sympatykami opieramy o interakcję w social mediach, stąd nacisk na treści dedykowane Miesiącowi Dumy położny jest właśnie na te kanały. Podobnie rzecz się ma z Comedy Central – logo zostało zmienione w czerwcu, a do tego wyemitujemy dedykowany spot z bohaterami kreskówki „South Park” po hasłem „Love is Love”: zarówno w internecie, jak i w telewizji. Na platformach społecznościowych pokażemy również nowe odcinki z cyklu Comedy Central Ratuje Świat o charakterze edukacyjnym, w których rozprawimy się m.in. z hejtem i dyskryminacją - tłumaczy Odachowska.

Firma Paramount Global, znana m.in. dzięki markom MTV, Nickelodeon, Comedy Central, a już niebawem serwisu streamingowego SkyShowtime będzie też widoczna na Paradzie Równości w Warszawie. - Nasze działania koncentrujemy wokół weekendu 25-26.06, jako że w tym czasie ulicami Warszawy przejdzie największa Parada Równości w Polsce. Marki MTV, Paramount oraz Paramount.Tech będą bardzo widoczne – pojawimy się na Paradzie na londyńskim autobusie double-decker, z muzyką graną na żywo przez ikonę polskiej sceny klubowej DJ Tennessee, z tancerzami i innymi atrakcjami. Zapraszamy wszystkich serdecznie do dołączenia do nas w sobotę 25.03 o godz. 14:30 na Placu Świętokrzyskim – nasz pojazd będzie zamykał kolorowy pochód. To dzień, w którym nie tylko razem się bawimy, ale też stajemy ramię w ramię w imię wspólnych wartości: prawa do bycia sobą i szacunku dla każdego człowieka - zapewnia Odachowska.

Na wybranych rynkach kanały Paramount Global już wcześniej zmieniły logotypy na tęczowe. We Francji to na przykład MTV i MTV Hits, w Hiszpanii Comedy Central. W przypadku niemieckiego MTV tylko co jakiś czas logotyp przybiera barwy tęczy. W Stanach Zjednoczonych kolorowe logotypy mają:  MTV2, Comedy Central, TV Land, CMT i  Paramount Network. Odachowska tłumaczy, że jest to zależne od specyfiki danego rynku i dystrybucji sygnału.

Nie tylko Paramount Global wspiera Miesiąc Dumy

Już od poniedziałku tęczowe logo ma kanał Music Box Polska. Do końca tygodnia w stacji trwać będzie „Pride Week” pod hasłem „Love Out Loud”. Przewidziano specjalne programy z tej okazji. To m.in. „Drive 'N Drag Show” (piątek o 21:45, sobota o 10:00, niedziela o 21:00), czyli koncert wielobarwnych i czasami prowokujących  drag queen, znanych z występów w amerykańskim reality show „RuPaul's Drag Race”. Na antenie pojawią się też klipy takich wykonawców jak Madonna, Lady Gaga, Elton John, Ricky Martin, Years&Years, David Bowie, Queen, Arek Kłusowski, Reni Jusis, Ralph Kamiński czy Michał Szpak. Pride Week w Music Box powstaje przy współpracy: Stowarzyszenia Lambda Warszawa, Grupy Stonewall, Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Wild Grass – producenta napoju Rainbow, sklepu LGBT Unipride.pl, sieci klubów HAH, magazynu LGBTQIA Replika oraz portalu LGBT+ Queer.pl.

Dwa tygodnie temu informowaliśmy, że także Warner Bros. Discovery przygotowały szereg wydarzeń dla pracowników i treści dla widzów w związku z Miesiącem Dumy LGBT.  W serwisie streamingowym Player pojawiła się biblioteka „Miesiąc Równości”, w której można znaleźć m.in. serial „Kontrola”, reality show „Prince Charming”, dokumenty i reportaże na temat mniejszości seksualnych. Analogiczna sekcja została też udostępniona użytkownikom TVN24 GO. W serwisie HBO Max pojawiła się natomiast kategoria „Pride Month” z filmami i serialami o tematyce LGBT. Pracownicy TVN mogli wziąć udział np. w wewnętrznych pokazach filmów na ten temat.

Na platformie streamingowej Canal+ online udostępnił z kolei kolekcję „Pride”. Dzięki niej można łatwo odszukać filmy fabularne, seriale i programy dokumentalne poświęcone tematyce LGBT.

Paramount Global nie jest jedynym koncernem medialnym, który weźmie udział w Paradzie Równości. W tym samym sektorze ósmym, własny pojazd będzie mieć serwis streamingowy Netflix. W sektorze trzecim znajdą się przedstawiciele producenta gier komputerowych CD Projekt, a w sektorze piątym koncernu Google.

Dołącz do dyskusji: Dwa kanały z tęczowym logo. „Nasz pojazd będzie zamykał Paradę Równości”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ryszard ochodzki
Prezes klubu sportowego „tęcza”… : zapraszam wszystkich uczestników parady na mundial do Kataru…
2 0
odpowiedź
User
Pawel
Parada równości tak,ale nie aż tak wyzywajaco.
1 0
odpowiedź
User
Kuba
Czekamy na taki krok w Arabii Saudyjskiej ;)
1 0
odpowiedź