„Na Wspólnej” najbardziej dochodowym reklamowo serialem dekady, a „Pierwsza miłość” - 2014 roku (TOP 10)
Emitowany w TVN serial „Na Wspólnej” przez dziesięć ostatnich lat zarobił cennikowo z reklam ponad 2 mld zł, co daje mu pozycję lidera wśród polskich seriali. Z kolei najbardziej dochodową produkcją serialową w ub.r. była „Pierwsza miłość” w Polsacie.
Od 2004 do 2014 roku cennikowe przychody reklamowe „Na Wspólnej” (TVN) wyniosły 2,08 mld zł, o 126 mln zł wyprzedając „Pierwszą miłość” (Polsat). Kolejne dwie produkcje - „M jak miłość” w TVP2 i „W11 - Wydział Śledczy” w TVN (emisja tego drugiego zakończyła się w połowie ub.r.) zarobiły po 1,42 mld zł, a „Świat według Kiepskich” w Polsacie - 1,21 mld zł - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez Lowe Media.
TOP 10 seriali z największymi wpływami reklamowymi w latach 2004-2014 | |
Serial | Cennikowe wpływy reklamowe |
„Na Wspólnej” – TVN | 2 079 719 150,00 zł |
„Pierwsza Miłość” – Polsat | 1 953 663 798,00 zł |
„M jak Miłość” – TVP2 | 1 418 402 349,00 zł |
„W11 - Wydział Śledczy” – TVN | 1 417 066 915,00 zł |
„Świat według Kiepskich” – Polsat | 1 214 143 280,00 zł |
„Samo Życie” – Polsat | 978 951 320,00 zł |
„Barwy Szczęścia” – TVP 2 | 947 947 735,00 zł |
„Dlaczego Ja?” – Polsat | 834 607 125,00 zł |
„Detektywi” – TVN | 820 773 385,00 zł |
„Klan” – TVP 1 | 808 400 685,00 zł |
Z kolei w zestawieniu najbardziej dochodowych 2014 roku seriali zwyciężyła polsatowska „Pierwsza Miłość”, która cennikowo zarobiła z reklam prawie 226 mln zł. Na drugim miejscu z nieznacznie mniejszymi przychodami uplasował się paradokumentalny serial TVN-u „Szpital” - 225,3 mln zł. Trzecie miejsce w rankingu przypadło z kolei nadawanej w Polsacie produkcji „Dlaczego Ja?” z wpływami blisko 210 mln zł.
TOP 10 seriali z największymi wpływami reklamowymi w 2014 roku | |
Serial | Cennikowe wpływy reklamowe |
„Pierwsza Miłość” – Polsat | 225 934 780,00 zł |
„Szpital” – TVN | 225 348 635,00 zł |
„Dlaczego Ja?” – Polsat | 209 560 440,00 zł |
„Świat według Kiepskich” – Polsat | 200 025 880,00 zł |
„Barwy Szczęścia” – TVP 2 | 189 445 179,00 zł |
„Na Wspólnej” – TVN | 164 759 015,00 zł |
„M jak Miłość” – TVP2 | 140 951 127,00 zł |
„Ukryta Prawda” – TVN | 131 034 230,00 zł |
„Dzień, który zmienił moje życie” – Polsat | 110 755 010,00 zł |
„W11 - Wydział Śledczy” – TVN | 89 665 325,00 zł |
- Seriale, które są emitowane od wielu lat, oczywiście przodują w podsumowaniu dziesięciolecie. To one przyciągają najwyższe budżety, przy nich pokazywanych jest najwięcej spotów oraz przerw reklamowych - komentuje Michał Bakalarczyk, senior media planner w Lowe Media.
Dołącz do dyskusji: „Na Wspólnej” najbardziej dochodowym reklamowo serialem dekady, a „Pierwsza miłość” - 2014 roku (TOP 10)