„Naj” zmienia się w dwutygodnik; 6,6 mln zł na promocję
Dzisiaj na rynku pojawiło się odświeżone wydanie magazynu „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który zmieni się z miesięcznika w dwutygodnik i wróci do dawnego logo. Relaunch tytułu wspierać będzie kampania o wartości 6,6 mln zł.
Jak zapowiada wydawca, „Naj” w ofercie Wydawnictwa Bauer (kupiło go od G+J w lutym br., więcej na ten temat), ma być uzupełnieniem dla dwutygodnika „Tina” w grupie młodszych czytelniczek. Odświeżone pismo zyska bardziej poradnikowy i praktyczny charakter.
W magazynie w porównaniu z innymi dwutygodnikami poradnikowymi będzie więcej stron o modzie, urodzie i psychologii, dietach i dobrej formie. Moda w „Naj” prezentowana ma być w trzech wariantach (moda trendy, gotowe zestawy i shopping). Obszerne będą także takie działy jak zdrowie, kuchnia i dom.
Odnowiony „Naj” wróci do dawnego logotypu - używanego przez pismo, gdy było ono tygodnikiem (do czerwca 2010 roku). Tytuł zyska nową makietę z żywymi kolorami i wieloma nowoczesnymi elementami graficznymi. Zmianie ulegnie jego format (z 210x280 mm na 225x285 mm), oprawa stanie się znów zeszytowa, magazyn drukowany będzie na lepszym papierze Norcote G 57 g/qm LWC, a na okładce zawsze będzie występował piąty kolor. Planowana objętość to pisma 76 stron (dotąd było to zwykle 88 strony).
Pierwszy numer dwutygodnika „Naj” ukaże się w nakładzie 500 tys. egzemplarzy i w promocyjnej cenie 1 złoty (dotąd miesięcznik „Naj Magazyn” kosztował 2,99 zł). Docelowo tytuł ma mieć najwyższą w segmencie cenę, ale wydawca nie podaje, ile ona będzie wynosić (będzie tylko jedna wersja pisma, bez dodatków). Celem Bauera jest osiągnięcie sprzedaży „Naj” na poziomie ok. 200 tys. egz. Z danych ZKDP wynika, że w okresie od stycznia do kwietnia br. średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Naj Magazyn” wyniosła 72 034 egz.
Kampania reklamowa wspierająca zmiany obejmie telewizję (TVP, Polsat, TVN), radio (RMF FM) i prasę (m.in. „Show”, „Tele Tydzień”, „To&Owo”, „Kurier TV”, „TV 14”, „Świat Seriali”, „Życie na Gorąco”, „Chwila dla Ciebie”, „Takie jest Życie”). Za kreację odpowiada firma Happy Hours, media zakupił Mediaedge:CIA. Przewidywane wydatki na promocję do końca tego roku wynieść mają 6,6 mln zł.
Dołącz do dyskusji: „Naj” zmienia się w dwutygodnik; 6,6 mln zł na promocję