RMF FM i kanały TVN najbardziej opiniotwórczymi mediami w marcu, wysoko Wirtualnemedia.pl
Radio RMF FM było najbardziej opiniotwórczym medium w marcu br. - wynika z danych instytutu Monitorowania Mediów. Podium uzupełniają telewizje TVN i TVN24. W czołówce najczęściej cytowanych portali internetowych są Wirtualnemedia.pl.
Na informacje RMF FM inne media powoływały się w marcu br. 2335 razy. Stacja TVN byłą cytowana 2283 razy, a informacyjna TVN24 - 2072 razy. Spośród tytułów prasowych, najwyżej w zestawieniu ogólnym uplasowała się "Rzeczpospolita" (miejsce 4., 1775 cytowań). Łącznie do zestawienia weszło pięć gazet codziennych, trzy stacje telewizyjne, cztery stacje radiowe i trzy portale internetowe.
Najbardziej opiniotwórczym tytułem w ubiegłym miesiącu była "Rzeczpospolita", która wyprzedziła "Gazetę Wyborczą" (1361 cytowań) oraz "Super Express" (1070 cytowań).
Czołówkę najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych w marcu tworzą TVN24, TVN oraz TVP Info (cytowane 1120 razy). Na informacje Polsatu News powoływano się 615 razy, a TVP 1 - 537 razy.
Onet.pl był w marcu najbardziej opiniotwórczym portalem internetowym - inne media cytowały go 1770 razy. Podium uzupełniają Wirtualna Polska (1272 cytowania) i WPolityce.pl (501 cytowań). Na informacje portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 144 razy.
Pierwszą trójkę najczęściej cytowanych stacji radiowych tworzą RMF FM, Radio ZET (1399 cytowań) oraz Program Pierwszy Polskiego Radia (862 cytowania).
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był "Dziennik Gazeta Prawna" z liczbą 705 cytowań. Gazeta wyprzedziła "Puls Biznesu" (423 cytowania) oraz "Forbes" (131 cytowań).
Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął "Newsweek" (331 cytowań), przed "Sieciami Prawdy" (244 cytowania) i "Do Rzeczy" (181 cytowań). Z kolei miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media był "Forbes".
Radio Plus było w analizowanym miesiącu najczęściej cytowanym medium regionalnym. Podium uzupełniają Radio Gdańsk i "Gazeta Wrocławska".
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio, telewizji oraz portali internetowych w których padały nazwy mediów: tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych , stacji telewizyjnych lub tytuły ich programów. Analiza obejmuje wszystkie przekazy, w których cytuje się lub powołuje na doniesienia, które pierwotnie pojawiły się w innych środkach przekazu. IMM opracowuje raport na podstawie wszystkich tych przekazów, w których media powołują się na doniesienia innych mediów. Do raportu są kwalifikowane publikacje odwołujące się do artykułów, wypowiedzi, stwierdzeń, które pojawiły się na łamach bądź antenie innego medium, pod warunkiem, że nie są omawiane w kontekście przeglądu mediów oraz nie są przedrukiem z innego medium.
Dołącz do dyskusji: RMF FM i kanały TVN najbardziej opiniotwórczymi mediami w marcu, wysoko Wirtualnemedia.pl