Najpopularniejsze witryny sierpnia
Najpopularniejsze witryny uczestniczące w badaniu gemiusAudience w podziale na kategorie tematyczne - wyniki sierpień 2004 r.
Oglądalność ponad pięciuset witryn uczestniczących w badaniu gemiusAudience wzrosła w sierpniu w porównaniu z poprzednim analizowanym miesiącem. Liczba użytkowników (real users) odwiedzających badane witryny w lipcu wynosiła 6,65 mln, w sierpniu - już 6,90 mln. Równocześnie wzrósł zasięg badania, czyli procent polskich użytkowników Internetu objętych badaniem. W pierwszym z analizowanych miesięcy ta wartość wynosiła 88,74 proc., w kolejnym sięgnęła 89,12 proc.
Liczba odsłon dokonanych przez badanych użytkowników (real users), licząca w lipcu 1,35 mld, również odnotowała wzrost. W drugim analizowanym miesiącu równa była 1,42 mld.
Średni czas spędzany przez użytkownika w sieci wydłużył się w sierpniu o 9 minut w porównaniu z miesiącem poprzednim. W lipcu ta wartość wynosiła 4 godz. 36 min., w sierpniu - 4 godz. 45 min.
sierpień 2004 r.
witryna użytkownicy (real users) odsłony
1 Allegro 2 875 820 93 210 868
2 o2 2 303 911 230 887 324
3 Blog 841 325 23 813 173
4 rozklad-PKP.pl 818 212 13 044 965
5 IDG.pl 806 250 4 400 754
6 gery.pl 726 983 5 310 243
7 Komputerswiat 696 739 5 882 046
8 Chip 548 466 6 172 149
9 GRY-OnLine.pl 500 317 9 692 484
10 PC World 494 782 2 770 053
Liderem rankingu wszystkich witryn biorących udział w badaniu jest serwis aukcji internetowej Allegro. Liczba użytkowników (real users), którzy odwiedzili w sierpniu wirtualne targowisko, sięga prawie 3 mln! Liczba ta wzrosła w stosunku do lipca o ponad 200 tys. (z 2,666 mln do 2,876 mln).
Drugie miejsce w zestawieniu, podobnie jak miesiąc temu, należy do portalu o2.pl. Również w jego przypadku obserwujemy tendencję wzrostową. Liczba użytkowników, w lipcu równa 2,2 mln, w sierpniu wzrosła do 2,3 mln.
Natomiast na trzecie miejsce awansował z czwartego serwis blog.pl, zamieniając się miejscami w stosunku do lipcowego zestawienia z wirtualnym rozkładem jazdy rozklad.pkp.pl. Liczba użytkowników (real users) każdego z tych serwisów w sierpniu przekraczała nieco 800 tys.
Bez zmian pozostają kolejne witryny zestawienia. Piąte miejsce zajmuje serwis poświęcony nowym technologiom idg.pl, kolejne: portal gery.pl, magazyny komputerowe Komputerświat i CHIP oraz witryna poświęcona elektronicznej rozrywce gry-online.pl.
Natomiast na pozycji dziesiątej znalazła się witryna magazynu PC World Komputer, która awansowała z miejsca jedenastego.
Kategoria: Biznes
W kategorii "Biznes" prowadzi, tak jak miesiąc temu, serwis gratka.pl. Na wirtualną tablicę ogłoszeń zajrzała w sierpniu podobna liczba użytkowników (real users) jak w pierwszym wakacyjnym miesiącu - nieco ponad 430 tys. Również druga i trzecia pozycja pozostały bez zmian. Zajmują je odpowiednio: portal panoramafirm.com.pl z 405 tys. użytkowników (real users) w sierpniu oraz serwis finansowy money.pl z 266 tys. użytkowników (real users).
Największy skok w obrębie pierwszej dziesiątki, z miejsca ósmego na piąte, odnotowała inna internetowa giełda ogłoszeń trader.com.pl. W stosunku do lipca liczba jej miesięcznych użytkowników (real users) wzrosła o ponad 10 tys., przekraczając w ten sposób 200 tys.
sierpień 2004 r.
witryna użytkownicy (real users) odsłony
1 gratka.pl 433 955 2 349 708
2 panoramafirm.com.pl 405 419 9 151 544
3 money.pl 266 059 3 578 833
4 bankier.pl 203 114 3 306 642
5 Trader 201 705 2 901 873
6 gratka.pl/praca 191 845 3 469 988
7 pkt.pl 188 736 5 643 837
8 GazetaPrawna.pl 186 388 1 876 205
9 infor.pl 165 877 2 112 189
10 Internet Standard 160 592 532 593
Kategoria: Budownictwo i nieruchomości
W sierpniu na czoło zestawienia witryn poświęconych tematyce budowlanej wysunęła się witryna stanowiąca kompendium wiedzy na ten temat muratordom.pl. Liczba odwiedzających ją użytkowników (real users) wzrosła w stosunku do lipca niemal trzykrotnie! (z 49 tys. do 143 tys.) Tym samym serwis wyprzedził w rankingu lidera lipcowego zestawienia, serwis ogłoszeniowy nieruchomości gratka.pl/dom (118 tys. użytkowników (real users) w sierpniu).
Trzecie miejsce pozostaje bez zmian, ponownie gości na nim giełda ogłoszeń oferty.net.
Do pierwszej dziesiątki wskoczyły dwie nowości. Miejsce ósme zajął serwis branżowy budinfo.pl, który w sierpniu odwiedziło 23 tys. użytkowników (real users). Natomiast 15 tys. użytkowników (real users) odnotowała witryna, którą znajdujemy na miejscu dziesiątym - internetowa encyklopedia techniki budowlanej dom.pl.
sierpień 2004 r.
witryna użytkownicy (real users) odsłony
1 MuratorDom 142 912 4 604 019
2 gratka.pl/dom 118 415 5 389 661
3 oferty.net 64 124 999 487
4 MuratorProjekty 35 820 677 857
5 Nieruchomosci.Trader 35 343 1 363 214
6 Murator 25 244 1 563 648
7 Apartament 24 014 176 805
8 budinfo.pl 22 830 105 175
9 Tabela Ofert 20 037 239 926
10 dom.pl 15 280 93 343
Kategoria: E-commerce
Bez zmian w stosunku do lipca pozostaje ranking witryn związanych z e-commerce. Pierwszą pozycję utrzymał serwis Allegro - najpopularniejsza z wszystkich badanych witryn, która w sierpniu odnotowała 2,876 mln użytkowników (real users). Kolejne po niej witryny to aukcje24.pl, kupsprzedaj.pl, artinfo.pl oraz ksiegarnia.com.pl.
sierpień 2004 r.
witryna użytkownicy (real users) odsłony
1 Allegro 2 875 820 93 210 868
2 Aukcje24 181 376 1 986 958
3 kup_sprzedaj 148 577 1 590 779
4 artinfo.pl 7 793 270 443
5 Księgarnia.com.pl 2 707 8 143
Kategoria: Edukacja
W zestawieniu witryn o charakterze edukacyjnym prym podobnie jak w lipcu wiedzie pracuj.pl, aczkolwiek liczba użytkowników (real users) tego serwisu obniżyła się z 314 tys. aż do 287 tys. Na dwóch kolejnych pozycjach witryny pozamieniały się miejscami w stosunku do lipcowego rankingu: drugie miejsce zajęła sciaga.pl, a trzecie - szkola.net.
Największy skok w obrębie pierwszej dziesiątki odnotował serwis dla nauczycieli literka.pl, który przesunął się z pozycji dziesiątej na ósmą. Równocześnie zwiększyła się znacznie liczba jego użytkowników (real users) - z 13 tys. w lipcu do 22 tys. w sierpniu.
sierpień 2004 r.
witryna użytkownicy (real users) odsłony
1 pracuj.pl 287 489 4 608 779
2 sciaga.pl 227 671 1 702 449
3 Szkola.net 184 790 1 804 524
4 Sciagawa 103 059 275 987
5 Szlifuj SwojAngielski 69 860 1 031 393
6 LING.pl 62 061 1 034 290
7 angielski.EDU.pl 26 135 87 298
8 literka.pl 22 002 170 610
9 sciaga.biz 17 211 41 705
10 edu.com.pl 16 902 139 752
Kategoria: Informacje
Więcej internautów planuje podróże wykorzystując do tego Internet w lipcu niż w sierpniu. Taki wniosek można wyciągnąć, analizując zestawienie serwisów informacyjnych. W tym rankingu pierwsze miejsce utrzymał rozkład jazdy PKP online, jednak cieszył się znacznie mniejszym zainteresowaniem internautów niż w lipcu: liczba odwiedzających go użytkowników (real users) obniżyła się o ok. 100 tys., osiągając wartość 818 tys.
Bez zmian pozostaje kolejność witryn w całej pierwszej dziesiątce, jedynym wyjątkiem jest ostatnia pozycja zestawienia, którą zajmuje serwis regionalny Wrocławia i kilku innych miast regional.pl. Witryna awansowała z miejsca dwunastego, a w ostatnim badanym miesiącu odwiedziło ją ponad 70 tys. użytkowników (real users).
sierpień 2004 r.
witryna użytkownicy (real users) odsłony
1 rozklad-PKP.pl 818 212 13 044 965
2 IDG.pl 806 250 4 400 754
3 trojmiasto.pl 275 237 5 104 710
4 NaszeMiasto-infor. 244 759 1 940 938
5 radiozet.pl 179 406 1 484 782
6 superexpress.com.pl 152 374 5 217 026
7 Eska 115 953 971 955
8 wprost.pl 99 320 433 290
9 wirtualnemedia.pl 89 191 1 938 793
10 regional.pl 70 602 638 381
Kategoria: Kobiety
W identycznej kolejności w obydwu badanych miesiącach ustawiły się również serwisy kobiece. Ranking otwiera ponownie witryna poświęcona sprawom mody i urody wizaz.pl. W drugim wakacyjnym miesiącu internautki być może miały więcej czasu na lekturę porad o takiej tematyce, ponieważ liczba użytkowników (real users) odwiedzających najpopularniejszą witryną wzrosła w porównaniu z lipcem o prawie 30 tys., osiągając wartość 164 tys.
W dalszej kolejności panie najchętniej odwiedzały internetowe witryny znanych periodyków kobiecych: Claudii, Naj, Gali, Glamour.
sierpień 2004 r.
witryna użytkownicy (real users) odsłony
1 WIZAZ.pl 164 104 2 019 513
2 claudia.pl 99 085 468 005
3 naj.pl 74 415 394 803
4 gala.pl 69 472 422 040
5 glamour.pl 58 800 313 860
6 viva.pl 57 557 429 518
7 Dziewczyna 48 647 480 766
8 TwojStyl 45 233 910 272
9 kuchniaonline.pl 42 200 1 106 111
10 SENNIK.net.pl 38 194 363 357
Kategoria: Komunikacja
Bez zmian kształtuje się pierwsza trójka zestawienia witryn służących komunikacji. Pozycję lidera zajmuje miastoplusa.pl. Liczba użytkowników (real users) tego serwisu zwiększyła się znacznie: z 234 tys. w lipcu do 327 tys. w sierpniu. Wzrost liczby użytkowników odnotowały także sms.pl z drugiego miejsca i bramka.gsm.pl z trzeciego. Być może wakacyjne wyjazdy spowodowały zwiększone zainteresowanie technologiami komunikacyjnymi wśród internautów, lub być może przeciwnie, przyczyną była perspektywa rychłego spotkania zbliżająca się wraz z początkiem roku szkolnego?
Chociaż pierwsza trójka pozostała taka sama jak w lipcu, w "gorącej dziesiątce" obserwujemy sporo zmian. Awans odnotowały witryny logosy.pl - z szóstego miejsca na czwarte, sms4u.pl - z dziesiątego na ósme, mobilefun.pl - z czternastego na dziesiąte.
sierpień 2004 r.
witryna użytkownicy (real users) odsłony
1 Miasto_Plusa 327 479 14 189 951
2 sms.pl 183 914 868 612
3 Bramka GSM 96 656 509 343
4 Logosy.pl 48 238 97 477
5 mobileclub.pl 44 589 370 418
6 Telix.pl 43 332 561 225
7 InfoNokia.pl 26 599 97 463
8 sms4u.pl 24 359 83 699
9 SIEMENSINFO.pl 16 829 315 253
10 mobileFun.pl 12 989 17 580
Kategoria: Motoryzacja
Na czele "wyścigu" serwisów motoryzacyjnych utrzymuje się serwis ogłoszeń gratka.pl/moto, na którym w sierpniu gościło 357 tys. użytkowników (real users). Również drugie miejsce i trzecie miejsce pozostają takie same jak w miesiącu wcześniejszym. Druga pozycja należy do innej internetowej tablicy motoryzacyjnych ogłoszeń - trader.pl/motoryzacja, trzecią zaś zajmuje witryna będąca przeglądem aktualności i ciekawostek motofakty.pl.
Dziesiątkę najpopularniejszych witryn motoryzacyjnych zamyka jedyna nowość w niej: serwis informacyjny korkonet.pl, który w lipcowym rankingu ustawił się na pozycji jedenastej.
sierpień 2004 r.
witryna użytkownicy (real users) odsłony
1 gratka.pl/moto 356 740 18 919 863
2 Motoryzacja.trader 243 655 10 319 667
3 motofakty.pl 134 422 2 080 354
4 gieldasamochodowa.com 120 246 1 989 527
5 motonews.pl 113 734 2 654 656
6 autocentrum.pl 95 485 2 761 170
7 autoGALERIA.pl 90 413 1 014 598
8 tuning.pl 78 234 643 341
9 mojeauto.pl 64 263 1 510 096
10 korkonet.pl 59 507 159 948
Kategoria: Rozrywka
Wakacyjne miesiące zniechęcają być może do czytania lektur szkolnych czy naukowych rozpraw, ale nie internetowych pamiętników. Najpopularniejszą spośród witryn służących rozrywce okazuje się być zarówno w lipcu jak i sierpniu blog.pl. Wynik serwisu z ostatniego analizowanego miesiąca równy jest 841 tys. użytkowników (real users), nieznacznie większy niż w lipcu (różnica o ok. 8 tys.).
Internauci również chętnie spędzają wakacyjne dni w światach wirtualnych gier, czego dowodem jest ponad 500 tys. użytkowników (real users) w sierpniu oraz druga pozycja serwisu gry-online.pl. Pierwszą trójkę, niezmienną w stosunku do lipca, zamyka naszemiasto.pl, "zwiedzone" w ostatnim analizowanym miesiącu przez 456 tys. użytkowników (real users).
Pozycję piątą zajmuje emuzyka.pl, która przesunęła się w stosunku do lipcowego zestawienia o trzy "oczka" w górę.
sierpień 2004 r.
witryna użytkownicy (real users) odsłony
1 Blog 841 325 23 813 173
2 GRY-OnLine.pl 500 317 9 692 484
3 NaszeMiasto.pl 456 174 3 133 707
4 FilmWeb 438 286 10 008 594
5 emuzyka.pl 404 189 4 233 372
6 HOGA.pl 375 206 1 477 999
7 free4web.pl 361 916 5 923 407
8 mp3.com.pl 348 028 1 983 001
9 FPP.pl 313 995 15 930 613
10 bizz.pl 295 059 2 597 285
Kategoria: Sport
Wśród serwisów sportowych pierwsze miejsce zajmuje nowość w zestawieniu - witryna propagująca aktywny wypoczynek aktivpro.pl. Niewątpliwie wakacje sprzyjają uprawianiu sportu i innym formom czynnego odpoczynku. W sierpniu pomysłów na ciekawe spędzenie czasu na świeżym powietrzu szukało prawie 100 tys. użytkowników (real users), którzy odwiedzili witrynę.
Na drugie miejsce z pierwszego przesunął się serwis podający aktualności z różnych dziedzin sportu sports.pl, na trzecie z drugiego - centrum informacji dla fanów piłki nożnej pilkanozna.pl.
sierpień 2004 r.
witryna użytkownicy (real users) odsłony
1 aktivpro.pl 98 357 107 883
2 sports.pl 73 513 1 726 011
3 pilkanozna.pl 62 158 2 824 959
4 SportoweFakty.pl 55 969 5 385 043
5 e-basket.pl 38 375 1 776 456
6 NaszeMiasto.pl - sport 36 669 272 551
7 KADRA.pl 30 110 481 409
8 PrzegladZuzlowy.pl 23 322 1 184 450
9 SportsBoard.pl 20 986 930 840
10 xsport.pl 20 380 70 626
Kategoria: Społeczności
W zestawieniu witryn gromadzących społeczności internetowe palmę pierwszeństwa trzyma, podobnie jak w miesiącu poprzednim, polchat.pl - witryna, na której internauci mogą pogawędzić na dowolne tematy z innymi użytkownikami sieci. W sierpniu do chatowych pokoików zajrzało nieco ponad 200 tys. użytkowników (real users) - nieznacznie mniej niż w lipcu.
Drugie miejsce utrzymuje serwis programu Polskiej Akcji Humanitarnej pajacyk.pl. Liczba jego użytkowników (real users) w sierpniu obniżyła się jednak o ok. 20 tys. w porównaniu z lipcem. Na trzecią pozycję natomiast awansowała z piątej witryna dla piszących i czytających internetowe pamiętniki blogi.pl.
sierpień 2004 r.
witryna użytkownicy (real users) odsłony
1 polchat.pl 202 146 1 714 855
2 Pajacyk 173 503 5 407 071
3 Blogi 34 768 607 515
4 Katolik.pl 31 977 770 079
5 SkyLove 24 593 327 416
6 party-line.pl 14 057 346 549
7 dyskusje.pl 10 951 679 953
Kategoria: Technologia
W "top 10" witryn poświęconych technologiom informatycznym nie obserwujemy wielu zmian. Pierwsze miejsce nadal zajmuje witryna pisma Komputer Świat, drugie - magazynu Chip, trzecie - serwis innego jeszcze pisma dla użytkowników komputerów PC World Komputer. Oglądalność wszystkich trzech wymienionych witryn wzrosła nieco w porównaniu z sierpniem, w przypadku lidera rankingu sięgając prawie 700 tys. użytkowników (real users).
Jedyna zmiana w pierwszej dziesiątce to awans z pozycji dziewiątej na siódmą centrum informacji o nowym oprogramowaniu nowe.pl, które wymieniło się miejscami z serwisem informacyjnym benchmark.pl.
sierpień 2004 r.
witryna użytkownicy (real users) odsłony
1 Komputerswiat 696 739 5 882 046
2 Chip 548 466 6 172 149
3 PC World 494 782 2 770 053
4 4free 226 288 1 018 521
5 PCLab.pl 201 414 3 081 702
6 FrazPC.pl 200 333 2 769 154
7 nowe.pl 194 235 1 170 180
8 fkn.pl 158 727 1 258 683
9 benchmark.pl 153 136 2 245 712
10 nethit.pl 136 012 1 916 921
Kategoria: Turystyka
W drugim wakacyjnym miesiącu możemy spodziewać się spadku zainteresowania serwisami turystycznymi - niewielu z nas przystępuje do planowania wypoczynku dopiero w sierpniu. Statystyki potwierdzają to przypuszczenie. Liderem rankingu pozostał serwis wakacje.pl - baza wiedzy o noclegach, ofertach biur turystycznych, wypożyczalniach sprzętu sportowego i wszelkich innych informacji niezbędnych dla turysty - jednak jego widownia skurczyła się z 268 tys. użytkowników (real users) w lipcu do 191 tys. w sierpniu!
Drugą pozycję obronił dział "turystyka" serwisu naszemiasto.pl, również odnotowując spadek oglądalności o ok. 20 tys. użytkowników (real users). Na miejsce trzecie wskoczyła z szóstego witryna travelplanet.pl. Jednak pomimo awansu w rankingu również tutaj odnotowujemy zmniejszoną o ok. 12 tys. liczbę użytkowników (real users).
Jedyne witryny w obrębie pierwszej dziesiątki, które nie odnotowały spadku oglądalności, to polska witryna pisma National Geographic - serwis niesłużący bezpośrednio planowaniu wakacji oraz hotele.pl, gdzie zaglądają zapewne nie tylko urlopowicze, ale przede wszystkim osoby wyjeżdżające służbowo w delegacje (nowość w pierwszej dziesiątce - skok z miejsca jedenastego na dziewiąte). Na miejscu piątym "debiutuje" nowa witryna w zestawieniu, baza miejsc noclegowych, spanie.pl.
sierpień 2004 r.
witryna użytkownicy (real users) odsłony
1 wakacje.pl 191 001 6 092 194
2 NaszeMiasto.pl - turystyka 184 219 2 074 786
3 travelplanet 62 348 930 689
4 chorwacja.com 55 691 668 470
5 Spanie 54 508 727 901
6 NadMorzem.com 45 147 611 253
7 nationalgeographic.pl 44 695 181 740
8 NadMorze 44 173 1 031 377
9 Hotele.pl 31 665 215 972
10 Wakacje.AGRO.pl 26 895 360 894
Kategoria: Zdrowie
Ranking witryn poświęconych ochronie zdrowia kształtuje się identycznie jak w poprzednim miesiącu. Otwiera go serwis medyczny mediweb.pl, który w sierpniu odwiedziło prawie 170 tys. użytkowników (real users). Na drugim miejscu plasuje się vademecum medycyny resmedica.pl, na trzecim - internetowa encyklopedia leków leki.med.pl. Sierpień był korzystny dla trzech wymienionych serwisów, wszystkie odnotowały lekki wzrost oglądalności.
sierpień 2004 r.
witryna użytkownicy (real users) odsłony
1 mediweb.pl 168 039 1 115 792
2 resmedica.pl 145 240 399 196
3 Medical_web 103 010 586 052
4 ZyjZdrowo 24 506 106 448
5 NaZdrowie.pl 13 461 74 081
Kategoria: Produkty zasięgowe, komunikatory i inne serwisy
W rankingu pozostałych serwisów, produktów zasięgowych oraz komunikatorów bez zmian pozostaje pierwsza szóstka. Otwiera ją produkt zasięgowy MAXreach, w przypadku którego liczba użytkowników (real users) wzrosła o ok. 100 tys., przekraczając 5 mln. Drugie miejsce zajmuje produkt GRPnet, również odnotowujący zwiększenie liczby użytkowników (real users).
Na kolejnych pozycjach uplasowały się: system aliasów na adresy internetowe prv.pl, komunikator gadu-gadu, portal o2.pl oraz produkt ARBOzasięg economy (wcześniej prezentowany pod nazwą MyStat.pl).
sierpień 2004 r.
produkt zasięgowy / inny serwis użytkownicy (real users) odsłony
1 MAXreach 5 017 691 132 758 074
2 GRPnet 4 340 581 177 764 443
3 prv.pl 2 980 386 20 116 681
4 gadu-gadu.pl 2 796 415 180 425 810
5 o2 2 303 911 230 887 324
6 ARBOzasieg economy 1 035 596 2 336 487
7 gery.pl 726 983 5 310 243
Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze witryny sierpnia