Największa ogólnopolska akcja na rzecz honorowego krwiodawstwa
Katarzyna Figura, Grażyna Wolszczak, Agnieszka Włodarczyk, PatrycjaMarkowska, Iwona Guzowska, Radek Pazura, Marek Siudym, MaciejOrłoś, Mariusz Czerkawski to gwiazdy wspierające tegorocznąkampanię "Krewniacy" na rzecz promocji idei Honorowego Krwiodawstwaw Polsce.
Motywem przewodnim tegorocznej kampanii są dzieci i ichbohaterowie, czyli & rodzice Honorowi Dawcy Krwi. Celem kampaniipoza oczywistą promocją idei Honorowego Krwiodawstwa jest zbiórkapieniędzy na najnowocześniejszy autobus do poboru krwi. Za zgodąEpiskopatu Polski pierwszy zakupiony autobus do poboru krwi będzienosić imię Jana Pawła II.
- "Naszym celem jest by pierwszy zakupiony autobus im. JanaPawła II oraz kolejne jakie chcemy ofiarować Polakom, stały sięnajbardziej rozpoznawalnymi wśród społeczeństwa dzięki mediom,imprezom masowym, znanym osobistościom, które uczestniczyć będą wakcjach zbiórek krwi. Poprzez bezpośrednie dotarcie do wielu ludzi,chcemy szerzyć szczytne idee Honorowego Krwiodawstwa wśród osób,które nie są jeszcze Honorowymi Dawcami Krwi" - mówi Marcin Velinovprezes Fundacji i twórca kampanii Krewniacy.
By wesprzeć akcję należy oddać krew w czasie trwania kampaniibądź wysłać sms o treści KREW na nr 72102 (Opłata 2 zł/2,44 zł zVAT).
Spoty w ramach kampanii od 15 lipca przez miesiąc emitowane będąna wszystkich antenach Telewizji Publicznej, która od początkuwspiera i patronuje akcji.
Kampanii telewizyjnej towarzyszyć będzie kampania PRrealizowana przez Polską Akademię Public Relatons, partnera ds.wizerunku Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi.
To już 7 kampania medialna Europejskiej Fundacji HonorowegoDawcy Krwi i trzecia z kolei telewizyjna kampania "Krewniacy"realizowana pod patronatem Telewizji Publicznej.
Fundacja w 2002 roku przeprowadziła pierwszą w historiipolskiego krwiodawstwa kampanię bilbordową na terenie całego kraju"Krew, Dobroć, Życie". W 2003 roku Fundacja z sukcesemprzeprowadziła kampanię "Dostałem Krew, żyję", w ramach której znówpojawiły się w całym kraju bilbordy, powstał filmpromocyjno-edukacyjny dla szkół oraz nagrano pierwszy telewizyjnyspot.
Badania przeprowadzone przez Instytut Badawczy MillwardBrownSMG/KRC potwierdzają skuteczność przeprowadzonych dotychczasdziałań w ramach kampanii Krewniacy- "Akcja "Krewniacy"Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi jest zdecydowanienajlepiej rozpoznawaną akcją związaną z honorowym krwiodawstwem.Spontanicznie kampania "Krewniacy" wymieniana jest przez 22%Polaków. Zaś spot telewizyjny reklamujący akcję rozpoznaje aż 62%.Co ważne dla akcji społecznej, prawie wszyscy znający akcję uważająją za wiarygodną (90%). Obserwacja wyników prowadzonych przez MBSMG/KRC badań z ostatnich trzech lat pokazuje, że wiedza na tematkampanii rośnie, a jej głównym źródłem jest telewizja." - podkreślaKuba Antoszewski, PR Manager MillwardBrown SMG/KRC
Dzięki ponad 440 tys. nadesłanych dotychczas sms-ów, dobrowolnymwpłatom na konto oraz wpłatom do puszek kwestorskich zebranołącznie 896 020,29 PLN, co z wcześniejszą zbiórką pieniędzy dałosumę 1 365 242,44 PLN. Koszt jednego autobusu wraz z wyposażeniemto ok. 2 500 000,00 PLN.
Dołącz do dyskusji: Największa ogólnopolska akcja na rzecz honorowego krwiodawstwa