SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rosną wpływy i zysk Netflixa. Serwis ma 149 mln subskrybentów

W pierwszym kwartale 2019 roku Netflix zwiększył przychody o 22 procent, a zysk netto serwisu osiągnął kwotę 344 mln dolarów. W ciągu trzech miesięcy platforma pozyskała 9,6 mln nowych subskrybentów, a globalnie ma obecnie ponad 148,8 mln użytkowników.

Reed Hastings, CEO Netflixa Reed Hastings, CEO Netflixa

W I kwartale 2019 r. przychody Netfliksa zamknęły się kwotą 4,521 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 22,2 proc. Większym źródłem wpływów dla firmy okazały się rynki międzynarodowe, na których osiągnęły one poziom 2,367 mld dol., podczas gdy w USA przychody wyniosły 2,074 mld.

W raportowanym okresie zysk netto Netfliksa osiągnął poziom 344 mln dol. - to więcej niż w I kwartale ub.r. (290 mln). Przedstawione wyniki są lepsze od oczekiwań rynku, który spodziewał się przychodów w kwocie 4,50 mld dol. oraz zysku na akcję na poziomie 57 centów, podczas gdy zysk z jednej akcji sięgnął 76 centów.

W I kwartale br. liczba płacących użytkowników serwisu osiągnęła liczbę 148,86 mln., co oznacza wzrost rok do roku o 25,2 proc. W ciągu 3 miesięcy do serwisu dołączyło globalnie 9,60 mln subskrybentów. Spółka podaje, że na rynku w USA ma 60,23 mln subskrybentów (przybyło 1,74 mln), zaś na rynkach międzynarodowych z serwisu korzysta 88,63 abonentów przy kwartalnym wzroście o 7,86 mln.

Netflix prognozuje, że w II kwartale br. osiągnie przychody na poziomie 4,928 mld dol., o 26,1 proc. wyższe w ujęciu rocznym, zaś wypracowany zysk netto będzie niższy od zaprezentowanego obecnie – zamknie się kwotą 249 mln dol.

Przewidywana dynamika przyrostu subskrybentów będzie niższa od tej z I kwartału br. - w USA wyniesie jedynie 0,3 mln, a na rynkach międzynarodowych – 4,7 mln użytkowników. Będzie to oznaczało, że w połowie br. z Netfliksa na całym świecie będzie korzystać 153,86 mln subskrybentów.

Netflix nie boi się konkurencji Apple i Disney'a

W liście do udziałowców znalazła się także wzmianka na temat nowych serwisów VOD, które niebawem mają uruchomić Disney i Apple. - Nie spodziewamy się, by nowi gracze wpłynęli materialnie na nasz wzrost - czytamy. Spółka wyjaśnia, że jej zdaniem transformacja z rozrywki linearnej - czyli np. telewizji - do rozrywki na żądanie, jest ogromna, a oprócz tego oferta Netfliksa różni się od konkurencji.

Platforma VOD o nazwie Disney+ jest zapowiadana od kilku miesięcy. W ubiegłym tygodniu przygotowujący ją koncern Disney zdradził istotne szczegóły tej oferty. Według planu Disney+ wystartuje 12 listopada br., na początku jedynie w Stanach Zjednoczonych. Cenę miesięcznego abonamentu w USA ustalono na 6,99 dol., zaś roczne subskrypcja ma kosztować 69,99 dol. Koncern oczekuje, że w 2024 r. platforma będzie mieć 60-90 mln subskrybentów. W przyszłym roku wyda ponad miliard dol. na nowe produkcje.

Propozycją zintegrowaną z zapowiadaną odświeżoną platformą Apple TV będzie nowy serwis typu VOD o nazwie Apple TV+. W ofercie tej platformy mają się znaleźć oryginalne treści przygotowywane z udziałem znanych twórców filmowych i telewizyjnych. Na liście wymienionej przez Apple są m.in. Steven Spielberg, Oprah Winfrey, Jennifer Aniston, Reese Witherspoon, Octavia Spencer, J.J. Abrams, Jason Momoa, M. Night Shyamalan oraz Jon M. Chu.

Apple nie podał szczegółów dotyczących cennika, który będzie obowiązywał w Apple TV+. Treści dostępne będą przez internet, jak i do pobrania i oglądania offline. Ceny subskrypcji nie ujawniono. Wiadomo jedynie, że platforma ma wystartować jesienią 2019 r. w ponad 100 krajach.

Dołącz do dyskusji: Rosną wpływy i zysk Netflixa. Serwis ma 149 mln subskrybentów

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Waidmanns
Super,gratuluje i zycze dalszych sukcesow.
0 0
odpowiedź
User
Wdse
Miałem przez miesiąc i nic ciekawego nie zauważyłem.
0 0
odpowiedź
User
o
Nudny przereklamowany szkoda kasy ale 100 razy lepszy do TVN Hipnoza i badziewie Polsat
0 0
odpowiedź