Netflix na czele, Player przed TVP VOD i CDA Premium. W dół vod.pl i Ipla
Wśród serwisów VoD w Polsce zdecydowanym liderem pozostaje Netflix. Spory wzrost odwiedzalności osiągnęła sekcja VoD na WP.pl, a sporo straciły vod.pl i Ipla.tv. Z witryn nadawców telewizyjnych najwyższy ruch generuje Player.pl.
Według wyników badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl przeglądarkową wersję Netflixa we wrześniu odwiedziło 4,95 mln polskich internautów, co dało 17,9 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali w serwisie 63,65 mln odsłon, każdy średnio 12,9.
Netflix jest zdecydowanym liderem w liczbie użytkowników, w zajmującym drugą pozycję Player.pl (Grupa TVN Discovery Polska) 2,81 mln internautów wygenerowało 60,52 mln odsłon (przeciętnie po 21,5 na odwiedzającego).
Globalnie Netflix w drugim kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 24,9 proc. do 6,15 mld dolarów oraz 720 mln dolarów zysku netto. Liczba jego subskrybentów zwiększyła się o 10,09 mln do 192,95 mln. Prognozuje, że trzecim kwartale zyska tylko 2,5 mln subskrybentów. Serwis nie podaje, ilu ma subskrybentów w Polsce, według szacunków firmy Comapritech na koniec marca było ich 880 tys.
Z kolei Player, w którym duża część treści jest dostępna za darmo, w sierpniu br. miał 375 tys. użytkowników płatnych pakietów.
CDA Premium przed HBOGO
Oprócz Netflixa w zestawieniu jest kilka innych witryn działających w modelu subskrypcyjnym. CDA Premium miało 2,26 mln użytkowników i 21,27 mln odsłon, a HBOGO.pl - 1,38 mln odwiedzających i 12,26 mln odsłon.
Notowane na warszawskiej giełdzie CDA podało, że na koniec czerwca z usługi CDA Premium korzystało 280,1 tys. użytkowników, wobec 300 tys. w połowie maja, a 231,7 tys. na koniec ub.r.
Pod koniec maja swoją witrynę VoD Canalplus.com uruchomił Canal+ Polska, we wrześniu 928,4 tys. internautów wykonało w niej 2,92 mln odsłon. Nadal działa serwis NCplusgo.pl skierowany do abonentów telewizyjnych Canal+, w zeszłym miesiącu miał 438,7 tys. użytkowników i 8,03 mln odsłon.
TVP VOD nad Iplą, VoD na WP.pl wyprzedza vod.pl
Witryny VoD pozostałych głównych nadawców telewizyjnych osiągnęły dużo niższą odwiedzalność niż Player. TVP VOD zanotowało 2,58 mln użytkowników i 32,07 mln odsłon, a Ipla.tv (Grupa Cyfrowy Polsat) - 1,44 mln użytkowników i 23,74 mln odsłon.
W sekcji VoD portalu WP.pl 2,59 mln internautów wykonało 10,65 mln odsłon, a w vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) 2,15 mln użytkowników wygenerowało 6,52 mln odsłon.
Netflix mocno w górę, TVP VOD i Ipla ze spadkami
Rok do roku przeglądarkowy Netflix osiągnął wzrost o 2,04 mln użytkowników (70,1 proc.) i 23,1 mln odsłon (56,9 proc.). Serwis rekordową odwiedzalność notował wiosną w czasie izolacji społecznej spowodowanej epidemią koronawirusa, w kwietniu miał 5,68 mln odwiedzających i 92,89 mln odsłon.
Dział VoD na WP.pl zyskał natomiast 584,4 tys. użytkowników (29,1 proc.) i 1,99 mln odsłon (22,9 proc.). Z kolei HBOGO.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 399 tys. (40,6 proc.) stracił 1,31 mln odsłon (9,7 proc.), a NCplusgo.pl zanotowało wzrost liczby użytkowników o 115,5 tys. (35,8 proc.) i spadek liczby odsłon o 384,3 tys. (4,6 proc.). Na CDA Premium ubyło 292,8 tys. internautów (11,5 proc.) i przybyło 3,82 mln odsłon (21,9 proc.).
TVP VOD zanotowało spadek o 247,7 tys. użytkowników (8,8 proc.) i 3,36 mln odsłon (9,5 proc.), a Ipla.tv - o 317,5 tys. odwiedzających (18,1 proc.) i 3,23 mln odsłon (12 proc.).
Aplikacje Netflixa, nc+ GO i Horizon GO mocno w górę
Wśród aplikacji mobilnych Netflix jest zdecydowanym liderem zasięgowym. Jego aplikacja we wrześniu br. miała 4,1 mln polskich użytkowników, co wobec 1,93 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 112,5 proc. W badaniu Gemius/PBI, tak jak kilka innych aplikacji, nie jest objęta audytem, więc nie ma statystyk jej odsłon
Aplikacja Playera miała 940,6 tys. odwiedzających i 71 mln odsłon, a Ipla mobile - 536,5 tys. użytkowników i 30,21 mln odsłon. Rok do roku pierwsza straciła 60,4 tys. użytkowników (6 proc.), zyskując 14,65 mln odsłon (26 proc.), a druga zanotowała spadek liczby odwiedzających o 24,7 tys. (4,4 proc.) i wzrost liczby odsłon o 3,89 mln (14,8 proc.).
Aplikacja HBO GO straciła 205,5 tys. użytkowników (31 proc.). Natomiast nc+ GO zyskało 190,8 tys. odwiedzających (129 proc.), TVP VOD - 22,2 tys. odwiedzających (9,9 proc.) i 4,55 mln odsłon (60 proc.), a Horizon GO - 34,2 tys. użytkowników (26,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: Netflix na czele, Player przed TVP VOD i CDA Premium. W dół vod.pl i Ipla