Rosną przychody i zysk „New York Timesa”, spadają wpływy reklamowe
W I kwartale 2017 roku wydawca „The New York Timesa” zanotował wzrost zarówno przychodów, jak i zysków. Motorem rosnących wskaźników jest segment cyfrowych subskrypcji, który rekompensuje straty po stronie drukowanego wydania gazety oraz przychodów reklamowych.
W pierwszym kwartale br. The New York Times Company zanotował po stronie przychodów kwotę 398,8 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 5,1 proc.
Najlepszy wynik (wzrost o 39,9 proc.) przyniosły wydawcy cyfrowe subskrypcje „The New York Timesa”, z których przychody osiągnęły poziom 72,9 mln dol. W pierwszym kwartale br. liczba nowych użytkowników płacących za dostęp do treści online zwiększyła się o 348 tys., to zaś oznacza że obecnie za możliwość czytania „NYT” w wersjach cyfrowej i drukowanej płaci z górą 2,2 mln odbiorców.
The New York Times Company raportuje też wzrosty po stronie zysków. Zysk operacyjny firmy w omawianym kwartale wzrósł rok do roku o 3,8 proc. i zamknął się kwotą przewyższającą 29 mln dol.
Nie wszystkie wskaźniki wydawcy „NYT” są jednak optymistyczne. Spadek sprzedaży wersji drukowanej amerykańskiego dziennika to już długotrwały trend, który przekłada się na wyniki reklamowe.
W raportowanym okresie przychody z reklam w segmencie drukowanym „NYT” zmniejszyły się rok do roku o 17,9 proc., zaś przychody reklamowe ogółem spadły o 6,9 proc.
Dołącz do dyskusji: Rosną przychody i zysk „New York Timesa”, spadają wpływy reklamowe
W ciągu 4-5 lat, skończy się czas darmowych portali.