Niecodzienna prognoza pogody w nowej kampanii WWF. „2050 Polska dla Pokoleń” (wideo)
Wystartowała nietypowa kampania komunikacyjna raportu „2050 Polska dla Pokoleń” Boston Consulting Group przygotowanego we współpracy z organizacją WWF. Za jej przygotowanie oraz realizację odpowiadają agencje Outrage i McCann.
W raporcie organizacja WWF – jedna z największych na świecie i najbardziej doświadczonych organizacji ochrony przyrody, przedstawiła, jak tragiczna przyszłość czeka nasza planetę, jeśli społeczeństwo nie zmieni swojego trybu życia.
Raport „2050 Polska dla Pokoleń” był punktem wyjścia do przygotowania wielokanałowej komunikacji stworzonej przez agencję McCann, której zapowiedzią jest utwór „VI Katastrofa” duetu PRO8L3M oraz niecodzienna prognoza pogody na 2050 rok.
Celem akcji jest uświadomienie społeczeństwu zagrożeń, jakie czekają ludzkość w związku ze zmianami klimatycznymi wywoływanymi przez działania człowieka (emisja dwutlenku węgla). Rosnąca średnia temperatura będzie także powodować klęski żywiołowe w Polsce, m.in.: susze, gradobicia, powodzie. WWF apeluje, by Polska ograniczyła wydobycie oraz spalanie węgla i przestawiła się na odnawialne źródła energii.
Pierwszym elementem kampanii teasującym dalsze działania był pomysł na nietypowe połączenie sił raperskiego duetu PRO8L3M, WWF, agencji McCann, Outrage i MELT, czego efektem jest utwór „VI Katastrofa”. Za realizację działań PRO8L3M i WWF odpowiada agencja Outrage we współpracy z agencją McCann, odpowiedzialną za kampanię komunikacyjną raportu BCG przygotowanego we współpracy z WWF „2050 Polska dla Pokoleń”.
Przedpremierowy odsłuch Outpost In5talacja oraz doświadczenie VR „#2050” zostały wykreowane przez studio MELT. Outrage odpowiada także za produkcję Outpost In5talacja i kampanię towarzyszącą albumowi „Widmo”.
Kolejny etap kampanii to wyemitowana w ostatni piątek „Prognoza dla Pokoleń”, w której przedstawiono anomalie pogodowe na rok 2050. Jej opracowanie bazowało na informacjach z raportu w ścisłej konsultacji z WWF Polska. Pogoda transmitowana była w radiu, telewizji i internecie.
W ramach akcji powstała również dwuipółminutowa animacja “Ekopatrioci” promująca raport. Została ona stworzona przez duet reżyserski Kijek/Adamski we współpracy z 5 wybitnymi polskimi ilustratorami (Acapulco, Ola NiePsuj, Paweł Mindler, Igor Kubik, Karol Banach), a oprawą muzyczną zajął się Piotr Kaliński szerzej znany jako Hatti Vatti. Każda sekunda animacji była konsultowana z ekspertami WWF Polska w oparciu o treść raportu. Krótsze formy animacji 15” i 30” trafią do telewizji jako display video w digitalu.
Raport „2050 Polska dla Pokoleń” został przygotowany przez Boston Consulting Group we współpracy z WWF Polska. Raport pokazuje, jak w 2050 roku może wyglądać życie Polaków: w sferze bezpieczeństwa, wolności, dobrobytu i zdrowia oraz zmian środowiskowych. Opisano je poprzez odniesienie się do sytuacji w obszarach: klimatu/ powietrza, rzek, Bałtyku, różnorodności biologicznej. Całość przedstawiona jest w dwóch scenariuszach: „business as usual” (czyli brak podjęcia odpowiednich działań) i tzw. „scenariusz dla pokoleń” (radykalne ograniczenia zużycia surowców, odejście od paliw kopalnych i inwestycja w ochronę środowiska). Przy działaniach PR agencja McCann współpracowała ze Sztengreber.
Dołącz do dyskusji: Niecodzienna prognoza pogody w nowej kampanii WWF. „2050 Polska dla Pokoleń” (wideo)