Niedoceniany dar
Ponad jedna czwarta Polaków powyżej 15 roku życia oddała w swoim życiu krew
Wynika z badań zrealizowanych przez MillwardBrown SMG/KRC dla Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi, organizatora społecznej kampanii "Krewniacy". Rezultaty badań pokazują również, że tylko 38% respondentów twierdzi, że honorowy krwiodawca cieszy się w Polsce szacunkiem. Można przypuszczać, że na osobie honorowego krwiodawcy ciąży historyczny obraz odgórnie organizowanych akcji jeszcze z czasów PRLu. Rozwiązaniu tego problemu nie sprzyja również państwo, tylko 26% respondentów uważa, że państwo polskie w wystarczającym stopniu dba o pozyskiwanie krwi.
Przełamaniu stereotypów związanych z honorowym krwiodawstwem i zachęceniu Polaków do oddawania krwi poświęcona jest kampania "Krewniacy". Wydaje się, że akcja ma duże szanse powodzenia, Polacy są świadomi faktu, że w Polsce brakuje krwi (uważa tak 76%), a jednocześnie deklarują zaufanie do akcji promujących honorowe krwiodawstwo (65%).
Badanie przeprowadzono metodą CAPIBUS na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie 1005 osób w wieku powyżej 15 lat w lutym 2005.
Dołącz do dyskusji: Niedoceniany dar