Azjaci chętniej wybieraja streaming niż inni mieszkańcy USA
Streaming wciąż zyskuje na znaczeniu. Według marcowego wydania raportu Nielsena The Gauge, popularność streamingu wśród dorosłych Amerykanów wzrosła o 12 proc. w ujęciu rocznym. Amerykanie pochodzenia azjatyckiego, rdzenni Hawajczycy i mieszkańców wysp Pacyfiku (AANHPI) spędzają przy wideo na żądanie więcej czasu niż pozostali mieszkańcy USA.
Odbiorcy AANHPHI dysponują siłą nabywczą o wartości 1,3 biliona dolarów i są najszybciej rosnącym segmentem populacji USA (obecnie to ponad 6 proc. populacji). Przy większej liczbie dostępnych platform medialnych niż kiedykolwiek wcześniej, zrozumienie, w jaki sposób i gdzie odbiorcy AANHPI konsumują treści, ma kluczowe znaczenie dla marek i firm. Podczas gdy Amerykanie pochodzenia azjatyckiego spędzają mniej czasu z mediami niż jakikolwiek inny segment populacji USA, są oni intensywnymi użytkownikami mediów cyfrowych, w tym transmisji strumieniowych. Dla domów mediowych zastanawiających się, jak włączyć streaming do swoich planów medialnych, Amerykanie pochodzenia azjatyckiego mogą być kluczowymi odbiorcami, na których należy się skupić.
Zobacz także: Wyszukiwanie treści w streamingu i telewizji zajmuje ponad tydzień rocznie
Prawie połowa czasu przed telewizorem to streaming
Jak wynika z najnowszego raportu Nielsen Diverse Intelligence Series, azjatyccy widzowie w wieku 18 lat i starsi w Stanach Zjednoczonych spędzają 17,5 godziny z telewizją w danym tygodniu. Chociaż jest to mniej niż 32 godziny spędzane tygodniowo przez ogół populacji, widzowie AANHPI spędzają większy procent swojego ogólnego czasu telewizyjnego na streamingu. W styczniu 2024 r. streaming stanowił 45,4 proc. korzystania z telewizji przez Amerykanów pochodzenia azjatyckiego, w porównaniu z 36,0 proc dla ogółu populacji USA, według Nielsena The Gauge.
Z roku na rok wykorzystanie streamingu przez Amerykanów pochodzenia azjatyckiego wzrosło o 5,6 proc. od stycznia 2023 roku. Streaming nadal zyskuje na popularności. W marcu 2024 r. streaming wzrósł do 48,2 proc. całkowitego czasu telewizyjnego widzów AANHPI.
Zobacz także: Rekordowy udział streamingu na ekranie telewizora w Polsce
Dobrą wiadomością dla reklamodawców jest to, że Amerykanie pochodzenia azjatyckiego skłaniają się ku oglądaniu wideo na żądanie z reklamami (AVOD), które stanowiło 31 proc. ich streamingu w styczniu 2024 r., w porównaniu z 27 proc. dla całej populacji.
Odbiór na różnych urządzeniach
Poza telewizją, widzowie AANHPI spędzają 17 godzin tygodniowo ze swoimi smartfonami - co jest zgodne z całkowitą populacją. Jednak poziom zaangażowania odbiorców AANHPI w urządzenia mobilne stanowi ponad jedną trzecią ich całkowitego czasu spędzanego w mediach.
Na smartfonach Azjaci wyprzedzają innych widzów pod względem korzystania z aplikacji platform streamingowych - zwłaszcza tych z reklamami. W przeciętnym miesiącu aplikacja mobilna YouTube dociera do 85 proc. dorosłych AANHPI. Sling TV jest również szczególnie atrakcyjny ze względu na międzynarodowe treści telewizyjne, zwłaszcza w językach południowoazjatyckich i wschodnioazjatyckich. Widzowie AANHPI są o 37 proc. bardziej skłonni do korzystania z aplikacji niż ogół populacji.
Zobacz także: Atak na klientów znanej usługi streamingowej. Dotknął 576 tys. kont
W rzeczywistości oglądalność platform streamingowych z reklamami stale rośnie. Na przykład w lutym 2024 r. YouTube zdobył w USA 9,3 proc. wykorzystania telewizji, co jest najlepszym wynikiem dla platformy.
Zachowania odbiorców AANHPI w zakresie konsumpcji mediów nie są zgodne z tradycyjnymi normami. Na przykład Azjaci w wieku 50+ spędzają najwięcej czasu na podłączonych do internetu urządzeniach telewizyjnych w porównaniu z innymi grupami, które mają tendencję do oglądania bardziej linearnej telewizji. Biorąc pod uwagę, że Amerykanie pochodzenia azjatyckiego intensywnie korzystają ze streamingu, reklamodawcy mogą skupić się na angażowaniu tej grupy odbiorców na platformach streamingowych z reklamami w ramach swoich kampanii crossmediowych.
Dołącz do dyskusji: Azjaci chętniej wybieraja streaming niż inni mieszkańcy USA