SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nielsen: wydatki na reklamę w dół o 1,6 proc.

W ubiegłym roku globalne nakłady na reklamę zmniejszyły się w porównaniu z rokiem 2008 o 1,6 proc.

Tak wynika z przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse, obejmującego reklamę na 27 rynkach Azji, Ameryki Północnej, Europy i Afryki.

Jedynym regionem, w którym odnotowano wzrost wydatków na reklamę - o 6,6 proc. - był region Azji i Pacyfiku (telewizja: +10,4 proc., radio: +7,8 proc., prasa codzienna: +1,1 proc., czasopisma: -6,4 proc.) . Tymczasem w Europie nakłady spadły o 4,9 proc. (telewizja: -2,8 proc., radio: +1,9 proc., prasa codzienna: -5,0 proc., czasopisma: -14,7 proc.), a w Ameryce Północnej o 9,4 proc (telewizja: -5,6 proc., radio: -8,0 proc., prasa codzienna: -9,5 proc., czasopisma: -21,4 proc.).

"Pomimo spadku w całym 2009 roku, w ostatnim kwartale odnotowano wzrost, co jest dobrym sygnałem dla roku bieżącego" - stwierdza Ben van der Werf, dyrektor Nielsen Global AdView.

W zeszłym roku wzrost nakładów na reklamę odnotowano w przypadku trzech z jedenastu poddanych analizie sektorów: FMCG (o 10,6 proc.), ochrony zdrowia (o 6,1 proc.) i kanałów dystrybucji (o 4,2 proc.). Największy spadek odnotowano tymczasem w branży motoryzacyjnej (o 15,1 proc.), a następnie w sektorze odzieży i akcesoriów (o 11,6 proc.), finansowym (o 11,4 proc.), przemysłu i usług (o 7,5 proc.), produktów trwałych (o 4,5 proc.), rozrywki (o 3,9 proc.), mediów (o 3,5 proc.) oraz telekomunikacji (o 3,2 proc.).

Z raportu wynika również, że w ostatnich trzech miesiącach 2009 roku globalne wydatki na reklamę zwiększyły się w ujęciu rocznym o 4,5 proc. Na ścieżkę wzrostu wróciła większość państw, ale były także i duże rynki, na których odnotowano spadki - USA, Japonia, Włochy i Hiszpania. Natomiast w całym regionie Azji i Pacyfiku zaobserwowano wzrost o 12,0 proc., a w całej Europie o 2,6 proc.

Dołącz do dyskusji: Nielsen: wydatki na reklamę w dół o 1,6 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl