Nowa oprawa i nowe logotypy kanałów TVP. „Kwestia dwóch miesięcy, może półtora”
Telewizja Polska pracuje nad nową, spójną oprawą antenową stacji TVP1, TVP2 i TVP Sport, zmienią się też logotypy stacji. - Nowa oprawa zostanie wyemitowana po jej ukończeniu. Myślę, że to kwestia dwóch miesięcy, może półtora. Poszukamy jakiejś spektakularnej daty, ale intensywne prace trwają i widać, że to optymalny kierunek - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP.
Publiczny nadawca zaprezentował koncepcję nowej oprawy antenowej swoich kanałów: TVP1, TVP2 oraz TVP Sport podczas briefingu podsumowującego 5 lat prezesury Jacka Kurskiego. - Oprawa bazuje na dużym liternictwie, czytelnym przekazie. Oprawa minimalistyczna, w pozytywnym sensie - zapowiadał Jacek Kurski kilka tygodni temu.
Nowa oprawa ma być oparta na specjalnie przygotowanym kroju pisma i motywie linii, ma odzwierciedlać przenikanie się telewizji tradycyjnej i treści telewizyjnych w internecie. W nowej stylistyce utrzymane też będą wszystkie animacje i grafiki antenowe TVP1, TVP2 i TVP Sport. Oprawa TVP Sport ma być zmieniona wcześniej ze względu na piłkarskie Euro 2020 i letnie Igrzyska Olimpijskie.
Do tej pory nie podano jednak, kiedy dokładnie kanały TVP zyskają nową oprawę. Jak wynika z naszych informacji, prace nadal trwają. - Zostanie wyemitowana po jej ukończeniu. Myślę, że to kwestia dwóch miesięcy, może półtora. Poszukamy jakiejś spektakularnej daty, ale intensywne prace trwają i widać, że to optymalny kierunek - powiedział nam prezes TVP Jacek Kurski.
Kanały TVP1, TVP2 i TVP Sport zyskają też nowe logotypy. Znak TVP1 ma znajdować się na tle ciemniejszego odcienia koloru niebieskiego niż obecnie, a znaki TVP2 i TVP Sport nadal będą na niezmienionych tłach. Zmodyfikowane też zostaną same znaki graficzne stacji. Litery TVP nie będą już w kwadratach i na białym tle. W logo TVP Sport cała nazwa będzie zapisana w jednej linii, a w znakach TVP1 i TVP2 cyfry będą mieć taką samą wysokość jak nazwa TVP.
Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. TVP1 była liderem rynku telewizyjnego z 9,66 proc. udziału w oglądalności (po spadku o 0,2 proc. rok do roku), a TVP2 zajęła trzecie miejsce z 7,54 proc. (9,6 proc. mniej niż rok wcześniej).
Natomiast TVP Sport tak jak zdecydowana większość stacji sportowych zanotował duży spadek w związku z odwołaniem wielu imprez z powodu epidemii. Kanał był nadal liderem w segmencie sportowym z 0,653 proc. udziału w rynku oglądalności, po spadku o 47,6 proc. rok do roku.
TVP z kolejną rekompensatą abonamentową
W 2019 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.
W drugiej połowie kwietnia ub.r. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe - 119,3 mln zł.
Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie ub.r. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.
Pod koniec stycznia prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę budżetową na 2021 rok. Zapisano w niej, że Telewizja Polska i Polskie Radio otrzymają z budżetu państwa do 1,95 mld zł rekompensaty za utracone wpływy z abonamentu rtv.
Dołącz do dyskusji: Nowa oprawa i nowe logotypy kanałów TVP. „Kwestia dwóch miesięcy, może półtora”
Będzie oprawa przejściową
na początku taka z kratkami
A docelowo bez kratek