Nowe produkty, usługi i rozwiązania firmy Nokia
Firma Nokia zaprezentowała podczas konferencji Nokia Connection 2006 swoje najnowsze produkty, usługi i rozwiązania.
Dwudniowa konferencja pod hasłem „To Twój świat. Wyraź go!” zgromadziła około tysiąca przedstawicieli operatorów sieci komórkowych, partnerów handlowych, analityków branżowych i dziennikarzy z całego świata. Omawiano trendy rynkowe kształtujące przyszłe oblicze branży telefonii komórkowej.
Każda z czterech grup biznesowych firmy Nokia — Mobile Phones, Multimedia, Networks i Enterprise Solutions — zaprezentowała atrakcyjne produkty, rozwiązania i usługi. Jest to potwierdzenie ogólnej strategii firmy Nokia, ukierunkowanej na nowe rynki, integrację i rozwój.
Podczas konferencji Nokia przedstawiła nowy model podział swoich produktów, wynikający z wyjątkowego i głębokiego zrozumienia przekonań, wartości i postaw klientów. Badanie przeprowadzone przez Nokia wśród jej klientów było najobszerniejszym z dotychczas przeprowadzonych badań. Obejmowało 42 000 ankiet wśród klientów z 16 krajów świata. Dostarczyło ono informacji, na podstawie których firma Nokia zdecydowała o wprowadzeniu nowych kategorii produktów.
„Nowa kategoryzacja ma ogromne znaczenie, jeśli chodzi o podejście firmy Nokia do klientów i spełnianie ich potrzeb. W naszej branży bardzo istotne jest, aby zrozumieć klienta lepiej niż inne firmy i to na każdym etapie, począwszy od projektu produktu, a skończywszy na sprzedaży i obsłudze klienta” — powiedział Robert Andersson, wiceprezes ds. współpracy z klientami i działań rynkowych firmy Nokia. „Integralną częścią strategii firmy Nokia jest połączenie kolejnego miliarda użytkowników telefonów komórkowych, wykorzystanie potencjału integracji technik cyfrowych i internetowych, urzeczywistnienie mobilności przedsiębiorstw i opracowanie nowych modeli współpracy z operatorami, aby stymulować dalszy rozwój”.
Pięć nowych modeli telefonów na światowym rynku
Na konferencji Nokia Connection firma Nokia zaprezentowała pięć nowych produktów przeznaczonych dla różnych grup klientów. W ten sposób została wzbogacona oferta produktów średniej klasy, działających w sieciach WCDMA, GSM i CDMA.
Nowy telefon Nokia 6151, współpracujący z technologią WCDMA i wyposażony w aparat o rozdzielczości 1,3 megapiksela, to prosty w obsłudze model 3G w przystępnej cenie. Kolejna nowość to Nokia 6080 — stylowy i wzbogacony o dodatkowe funkcje stosownie do potrzeb klienta. Dla początkujących użytkowników firma Nokia przygotowała telefon Nokia 1110i z wieloma użytecznymi funkcjami przesyłania wiadomości i zarządzania czasem.
Wychodząc naprzeciw potrzebom rynków CDMA, Nokia wprowadziła telefon Nokia 6275. Jest to średniej klasy model z bogatym zestawem funkcji, takich jak aparat fotograficzny o rozdzielczości 2 megapikseli, oraz w atrakcyjnym, wyważonym wzornictwie. Nokia 2875 to model zapewniający doskonałą rozrywkę, z dzwonkami wideo, funkcją strumieniowych transmisji wideo, radiem FM i wieloma innymi. Nokia 2875 to jeden z tańszych modeli firmy Nokia działających w sieci CDMA i wyposażonych w aparat o rozdzielczości 1,3 megapiksela.
Rozwój działalności operatorów na nowych rynkach dzięki doskonałym rozwiązaniom i usługom
Ze względu na rozwój wschodzących rynków, takich jak Indie, grupa biznesowa Nokia Networks poinformowała o przeniesieniu z początkiem lipca kierownictwa działu usług zarządzanych do Indii. Znaczący udział usług zarządzanych zostanie utrzymany również w Finlandii. Główną przyczyną takiej decyzji jest wykorzystanie indyjskiej bazy wiedzy i dynamiki wzrostu, istniejącego outsourcingu oraz dużej innowacyjności. Firma Nokia jest przekonana, że w ten sposób przyczyni się do podtrzymania coraz szybszego tempa rozwoju swoich usług na całym świecie.
Kolejnym ważnym osiągnięciem jest doprowadzenie do pełnej funkcjonalności centrum Nokia Global Networks Solutions w Chennai, w Indiach. Może ono obecnie współpracować z operatorami z całego świata. Centrum to będzie odpowiedzialne za
zadania związane z eksploatacją sieci wybranych operatorów w regionie Azji i Pacyfiku, w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Będzie też odgrywać kluczową rolę w świadczeniu coraz bardziej różnorodnych i nowatorskich usług.
Nokia jest liderem w dziedzinie technologii HSDPA. Wielu operatorów uruchomiło już
sieci HSDPA, korzystając z rozwiązania HSDPA firmy Nokia. Podczas Nokia Connection Nokia zaprezentowała stację bazową Nokia Pico WCDMA. Umożliwi ona operatorom pełne wykorzystanie możliwości technologii HSDPA i przejmowanie ruchu w sieci generowanego wewnątrz pomieszczeń, co przełoży się na większe przychody operatorów.
Ponadto Nokia wprowadziła możliwość udostępniania przez operatorów rozwiązania komunikacyjnego dla przedsiębiorstw Nokia Business Communication Solution. Umożliwia ono pracownikom firm korzystanie z różnych funkcji połączeń, niezależnie od dostępu, z wykorzystaniem tych samych zaawansowanych usług głosowych oraz różnego rodzaju urządzeń stacjonarnych i komórkowych. Wszystkie urządzenia z serii Nokia Eseries przeznaczone dla firm (Nokia E50, Nokia E60, Nokia E61 i Nokia E70) mogą służyć do korzystania z usług świadczonych w ramach rozwiązania Nokia Business Communications Solution.
Kolejne ważne dla operatorów rozwiązanie to Nokia Unified Charging Suite 2.0. Jest to niezwykle elastyczne zintegrowane rozwiązanie służące do obsługi mechanizmów pobierania opłat za usługi w czasie rzeczywistym, niezależnie od tego, czy klient korzysta z abonamentu, czy z usługi prepaid, przesyłania głosu czy danych, telefonii stacjonarnej, czy komórkowej. Rozwiązania te w znaczący sposób wzbogacają ofertę rozwiązań dla jednolitych sieci rdzeniowych (Unified Core Networks), zarówno stacjonarnych, jak i komórkowych.
Zwiększanie mobilności przedsiębiorstw dzięki rozwiązaniom Nokia dla biznesu (Nokia for Business)
W prezentowanej ofercie firmy Nokia znalazło się wielofunkcyjne rozwiązanie do poczty mobilnej Intellisync Wireless Email dla firm, które może być obsługiwane przez firmę lub przez operatora. Umożliwia ono pracownikom łatwy dostęp do poczty elektronicznej, kalendarza, kontaktów, notatek i list zadań. Intellisync Wireless Email
współpracuje z wieloma urządzeniami mobilnymi typu Palm, Pocket PC i Symbian.
Zaprezentowane po raz pierwszy w regionie Azji i Pacyfiku, wprowadzone niedawno urządzenie dla firm Nokia E50 pozwala na bezpieczną, niedrogą i zarządzaną w prosty sposób komunikację głosową klasy biznesowej. Zapewnia też funkcje poczty elektronicznej wszystkim pracownikom. Seria Nokia Eseries to oferta najbardziej atrakcyjnych urządzeń dla przedsiębiorstw o funkcjonalnym wzornictwie i spełniających wymogi firm w zakresie technologii informatycznej.
Atrakcyjne nowości dla programistów
Nokia wprowadziła rozwiązanie internetowe Nokia Content Discoverer, wbudowane w miliony urządzeń firmy Nokia z serii S60 i Series 40 dostępnych obecnie na całym świecie. Stanowi ono podstawową platformę technologii do zaawansowanego wyszukiwania i pobierania światowych i lokalnych materiałów oraz aplikacji mobilnych.
Nokia we współpracy z SingTel, największą grupą w branży komunikacyjnej w Azji, opracowały program SingTel /Bridge Mobile Alliance Games Challenge 2006. Wraz z Forum Nokia jako jedynym partnerem SingTel/Bridge Mobile Alliance zaprasza wszystkich uczestników programu Forum Nokia PRO do podjęcia wyzwania stworzenia wysokiej jakości gier Java dla wielu graczy lub działających na wielu platformach.
Dołącz do dyskusji: Nowe produkty, usługi i rozwiązania firmy Nokia