O 4,4 proc. wzrosną globalne nakłady na reklamę
Globalny rynek reklamowy ma w bieżącym roku zanotować wzrost o 4,4 proc.
Taką prognozę przedstawiła organizacja Warc w swoim najnowszym raporcie, który obejmuje trzynaście państw (Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Japonia, Rosja, Hiszpania, Wielka Brytania, USA) i siedem rodzajów mediów (prasa codzienna, czasopisma, telewizja, radio, kino, out of home, internet).
Tymczasem w maju przewidywała ona, że globalne wydatki na reklamę zwiększą się o 5,1 proc. (więcej na ten temat).
Najbardziej zredukowane zostały przewidywania dla rynku włoskiego - o 3,7 pkt. proc., do spadku o 0,7 proc. Za to w górę poszła prognoza dla Rosji (o 3,6 pkt. proc., do wzrostu o 19,8 proc.) oraz Chin (o 0,8 pkt. proc., do wzrostu o 14,1 proc.).
Z kolei biorąc pod uwagę poszczególne media, najwyższy wzrost wydatków ma zostać odnotowany w przypadku reklamy internetowej - o 14,6 proc. Tymczasem dla telewizji przewidywany jest 5-proc. wzrost.
Warc przewiduje także, że w roku 2012 globalne nakłady na reklamę zwiększą się o 6,3 proc. Tutaj prognoza została podniesiona o 0,1 pkt. proc.
Dołącz do dyskusji: O 4,4 proc. wzrosną globalne nakłady na reklamę