O Polskim Radiu w urodziny
"Chwalą i ganią publicznego nadawcę"
W związku z 80-leciem Polskiego Radia komentatorzy "Gazety Wyborczej" chwalą i ganią publicznego nadawcę. Pochwały PR dostało za radiowy teatr i reportaż. Krytykowana jest niedostateczna promocja niezależnej polskiej muzyki.
Roman Pawłowski podkreśla, że słuchowiska Polskiego Radia przyciągają do odbiorników średnio osiemset tysięcy osób. Reportaże są nagradzane na prestiżowych festiwalach. Jak pisze Gazeta, w tych konkurencjach nie jest w stanie dorównać publicznemu radiu żadna z komercyjnych rozgłośni.
Zdaniem Roberta Sankowskiego Polskie Radio, rywalizując z programami komercyjnymi, za mało czasu poświęca nowym zjawiskom w polskiej muzyce. Autor komentarza przyznaje, że zarówno Trójka jak i Radio Bis otwiera się na młode zespoły, za którymi nie stoi machina promocyjna. Robert Sankowski uważa, że takich działań powinno być więcej, a radio powinno uczynić z tej misji jeden ze swoich atutów.
Dołącz do dyskusji: O Polskim Radiu w urodziny