SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Od stycznia w Sport.pl artykuły z wykorzystaniem algorytmów treści

Redakcja Sport.pl (Agora) w styczniu przyszłego roku uruchomi projekt, w ramach którego będzie tworzyć materiały z wykorzystaniem algorytmów do tworzenia informacji prasowych. - Treści tworzone dzięki algorytmom nie będą zamiast tych tradycyjnych, one mają być ich uzupełnieniem - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Marcin Gadziński, wydawca Sport.pl.

Jak mówi Marcin Gadziński, algorytmy do tworzenia treści to widoczny trend we współczesnym internecie. - Sport jest do tego żyznym gruntem, ponieważ w dużej mierze opiera się na różnych statystykach, danych, często dostępnych w real timie, a treści statystyczne cieszą się coraz większym zainteresowaniem - mówi Wirtualnemedia.pl Marcin Gadziński. - Do ich opracowywania i przerabiania na kontent, a czasem są to biliony danych, można zamiast dziennikarzy wykorzystać algorytmy, które automatycznie będą generowały treści - dodaje Gadziński.

Jak tłumaczy, te algorytmy nie są robotami, nie będą tworzyć artykułów, choć na Zachodzie rzeczywiście niektórzy dostawcy kontentu do tego je wykorzystują. - W naszym przypadku będą to raczej opracowania statystyk, infografik, animacji, rankingów, które będą się tworzyły automatycznie, dzięki zadanemu algorytmowi - mówi Gadziński. Jako przykład takiego zastosowania wydawca podaje relację z meczu piłkarskiego. - Nie będziemy potrzebować dziennikarza, który usiądzie i stworzy specjalną stronę poświęconą temu meczowi. Ona może się tworzyć sama, na podstawie danych dostarczanych na temat jednej i drugiej drużyny - zaznacza Gadziński. - Po spotkaniu, jeśli mamy dostęp do statystyk dotyczących poszczególnych piłkarzy, w formie wizualnej można pokazać podsumowanie spotkania - tłumaczy Marcin Gadziński.

Jak podkreśla wydawca, treści tworzone dzięki algorytmom nie będą zamiast tych tradycyjnych. - One mają być ich uzupełnieniem, poszerzeniem - podkreśla Gadziński.

Podobne rozwiązania wykorzystują już największe redakcje i agencje informacyjne na świecie. Dwa lata temu Agencja Associated Press podpisała umowę z firmą Automated Insights na uruchomienie systemu automatycznego tworzenia informacji prasowych. AP wykorzystuje roboty do pisania artykułów z branży finansowej w oparciu o informacje dostarczane w raportach przez poszczególne firmy. Za pomocą algorytmów agencja automatycznie tworzy też depesze sportowe.

Wdrażaniem automatycznych systemów tworzenia informacji prasowych przez specjalne algorytmy zajmuje się także Narrative Science, producent platformy o nazwie Quill. Jest ona wykorzystywana przez „Forbesa” do dostarczania codziennych raportów z rynków finansowych i działa na podobnej zasadzie jak rozwiązanie opracowane przez Automated Insights.

 

Dołącz do dyskusji: Od stycznia w Sport.pl artykuły z wykorzystaniem algorytmów treści

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Alta
Czyli co..bot będzie wstawiał zdjęcia cycków ? Sport.pl to "poziom" SE.
odpowiedź
User
już zastąpiły
Będą zastępować dziennikarzy. Polacy nie mają świadomości, że już od paru lat czytają treści automatów. Właśnie dlatego wymienia się ludzi w redakcjach, reorganizuje piony, tworzy działy contentu, o których redakcja uważa, że są gorszym sortem. I nawet ich nie zna bo siedzą gdzieś indziej... Czytelnicy już zaakceptowali automaty, gorzej z wytwórcami treści. Jeśli dziennikarz dziś nie jest na kierowniczym stanowisku albo nie testuje z własnej woli nowych narzędzi, za pięć lat będzie bez pracy.
odpowiedź
User
Hojek
Polski język jako język obcy dla wydawcy.

"często dostępnych w real timie"

Czy nie łatwiej powiedzieć "w czasie rzeczywistym"?

odpowiedź