Ogilvy wprowadza nową identyfikację wizualną, logo i strukturę organizacyjną
Grupa Ogilvy, do której należą agencje Ogilvy, Ogilvy One i Ogilvy PR po 70 latach istnienia odradza się na nowo poprzez wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej i nowego logo, a także poprzez zmianę struktury organizacyjnej.
Zmiany ogłoszono po dwóch latach prowadzenia restrukturyzacji, licznych zmianach kadrowych i kilku zmianach w strukturze.
Siedemdziesiąt lat po tym, jak copywriter David Ogilvy zdecydował się rozpocząć własną działalność na Manhattanie, firma, która nosi jego imię, ogłosiła, że "odradza się" jako twórcza sieć, która - zgodnie z nowym sloganem - "czyni markę".
Od teraz wszystkie spółki grupy Ogilvy, czyli m.in. agencja reklamowa Ogilvy & Mather, Ogilvy One i Ogilvy Public Relations, będą działać po prostu jako Ogilvy.
W ramach zmian organizacyjnych firma zidentyfikowała sześć podstawowych obszarów swojej działalności: strategia marki, reklama, zaangażowanie klientów i handel, PR, transformacja cyfrowa i partnerstwo.
Wprowadzono także ofertę dla przedsiębiorstw Ogilvy Consulting, która powstała w oparciu o stare doradztwo w zakresie Ogilvy Red, a koncentrować się będzie na obszarach doradztwa w zakresie transformacji cyfrowej, rozwoju, projektowania biznesowego i innowacji.
Oprócz podstawowych obszarów działalności, grupa Ogilvy skupi się też na kreacji, strategii, dostawie, obsłudze klienta, danych, finansach, technologii, talentach, rozwoju biznesu, marketingu i komunikacji, administracji i produkcji.
Przywództwo firmy będzie miało formę globalnej struktury partnerskiej. Pracownicy zostaną połączeni za pomocą nowego narzędzia do dzielenia się wiedzą, rozwoju zawodowego i społecznościowego o nazwie Ogilvy Connect.
By podkreślić nowy kierunek funkcjonowania grupy Ogilvy wprowadzono nową identyfikację wizualną i logo. Czerwone logo Ogilvy zostało zmodyfikowane za pomocą jaśniejszego Pantone, a „wtórna paleta szarości, różu, niebieskiego i żółtego została dodana w celu podkreślenia dążenia firmy do modernizacji, przy zachowaniu jej silnego dziedzictwa" – napisano w komunikacie.
Zmiany zostały opisane jako "odnowienie" globalnej sieci należącej do WPP, która powstała w 1964 roku, kiedy nowojorska agencja reklamowa założona przez brytyjskiego biznesmena Davida Ogilvy połączyła się z londyńską agencją reklamową założoną w 1850 roku przez Edmunda Mather.
Nad nową identyfikacją wizualną pracował Brian Collins, założyciel i dyrektor kreatywny firmy projektowej, która nosi nazwę od jego imienia i nazwiska. - Doświadczenie Ogilvy dotyczy nieustannego dążenia do doskonałości. Jego klienci, członkowie zespołu, partnerzy - wszyscy czują tę samą energię, która rozpala całą firmę - powiedział Collins. Przed tym, jak rozpoczął własną działalność w 2007 roku pracował w Brand Integration Group w Ogilvy jako COO.
John Seifert, CEO Ogilvy w rozmowie z serwisem Adweek przyznał, że dotychczasowa struktura grupy Ogilvy stała się zbyt skomplikowana realizując usługi dla swoich klientów, z których każdy miał inne potrzeby. - Osiągnęła punkt krytyczny, w którym 14 specjalistów wchodziło na spotkanie z klientem, a każdy miał inną wizytówkę Ogilvy - powiedział. Wyjaśnił, że teraz marka będzie centralna - a jej podstawową ofertą będzie kreatywność. W przeciwieństwie do innych dużych sieci, powiedział Seifert, Ogilvy nie służy jako hurtownia danych, nie sprzedaje reklam programowo, nie zbuduje infrastruktury cyfrowej dla klientów. - Opieramy się na kreatywnym dziedzictwie Davida Ogilvy'ego, aby napędzać naszą przyszłość - powiedział CCO grupy Tham Khai Meng, powtarzając argument Seiferta, że produkt ma kluczowe znaczenie dla tożsamości agencji.
Dołącz do dyskusji: Ogilvy wprowadza nową identyfikację wizualną, logo i strukturę organizacyjną
Obawiam się, że ten pan, który wymyślił to sformułowanie raczej nie umie grać w szachy. Cały czas wypełnia mu "kreatywność"...
Wszystko jest jak fale, co przychodzą i odchodzą...